משטרת מחוז ירושלים פנתה היום (שישי) לקצין הכנסת בבקשה לבדוק את התנהלותם של חברי הכנסת אחמד טיבי, סאמי אבו שחאדה ואיימן עודה מהרשימה המשותפת, לאחר שעלו להר הבית בימים האחרונים שלא על פי הנוהל המקובל אצל חברי הכנסת. במקרה של עלייה למתחם, הח"כים נדרשים להפנות בקשה למפקד המחוז, ובמידה ומאושרת הם נדרשים להגיע בצורה מתואמת למתחם. יחד עם זאת, מדוברות הכנסת נמסר כי הם אינם מכירים פניה כזו מצד המשטרה. 

במקביל, חבר הכנסת בן גביר הביע ביקורת על המשטרה לאחר שבימים האחרונים פרסמו חברי הכנסת מהרשימה המשותפת פוסטים ברשתות החברתיות בהם הם מצולמים מול הכיפה בהר הבית. "מדובר מדיניות המפלה בין ח"כ יהודי לערבי, ויש בה כדי להוות מצב של משילות פחדנית. המשטרה וממשלה ששבויים", אמר חבר הכנסת בן גביר. כזכור, האחרון ביקש להגיע לשער שכם במצעד הדגלים, אך ראש הממשלה הוציא צו למניעת ההגעה, תוך שלילת חלק מחסינותו.

איתמר בן גביר עולה להר הבית. צילום: מנהלת הר הבית

עם זאת, גורמים במשטרה דחו את טענותיו של ח"כ בן גביר: "הוא אכן הגיש בקשה מסודרת ובקשתו אושרה לעלות להר הבית. מעבר לכך, בעניין הגעתו לשער שכם התקבלה החלטת ראש הממשלה למנוע ממנו הגעה לשער שכם. יש להבהיר כי המשטרה הינה גוף המבצע אכיפה ולא מעבר לכך". עוד נמסר כי "בעקבות הגעת שלושת חברי הכנסת מהרשימה המשותפת להר הבית בניגוד להנחיות, הועברה פנייה לקצין הכנסת לבחון את צעדיהם בעקבות האירוע".