המתיחות בבירה: לאחר שבשבוע שעבר הוצגה לראש הממשלה, נפתלי בנט, חוות דעת כי יש להרחיק את חבר הכנסת איתמר בן גביר משער שכם מחשש ש"העלייה שלו היא נפץ וצריך לנטרך", השב"כ מבהיר היום (שישי) כי הציטוט המדובר כלל לא נכתב בחוות הדעת של הארגון.

גורם בשב"כ מסר: "בחודש האחרון העביר שב"כ מספר המלצות וחוות דעת, שמטרתן לחזק את הביטחון ולמנוע התלקחות רב זירתית. שב״כ מודע היטב לחשיבות חופש התנועה, בכלל, ובפרט של חברי כנסת ויחד עם זאת, במקרה חריג מאוד זה, הועברה חוות דעת נתמכת במודיעין, המצביעה על ודאות קרובה לפגיעה משמעותית בביטחון המדינה".

מצעד הדגלים (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
מצעד הדגלים (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

עוד נמסר מהארגון כי "מחובתו וייעודו של  שב"כ למנוע מבעוד מועד מעשה העלול להוביל להסלמה ביטחונית, שעלולה להביא לפגיעה באזרחים, בחיילי צה"ל ובשוטרים. שב"כ ימשיך לקיים את חובתו וייעודו על-פי חוק ולהעביר חוות דעת מקצועיות ועצמאיות, שביסודן השאיפה למנוע פגיעה בביטחון המדינה ואזרחיה".

כזכור, ח"כ בן גביר יצר בשבוע שעבר סערה לאחר המשטרה חסמה את כניסת מצעד הדגלים לשער שכם. יחד עם זאת, חבר הכנסת הגיע לכיכר ספרא בירושלים והשתתף לצד מאות אנשים בצעדת הדגלים שנערכה ללא אישור המשטרה, ולמרות שראש הממשלה נפתלי בנט הודיע כי יש למנוע את הגעתו לשער שכם בירושלים.

חבר הכנסת איתמר בן גביר בהר הבית, לצדו הרב שמשון אלבוים (צילום: מנהלת הר הבית)
חבר הכנסת איתמר בן גביר בהר הבית, לצדו הרב שמשון אלבוים (צילום: מנהלת הר הבית)

לטענת בן גביר, הוא ביקש מקציני המשטרה לקבל את הצו האוסר על התנועה אך סורב, וכשביקש לראות את הצו נאמר לו "אתה יודע על זה בעל פה". בתגובה, בן גביר טען כי "מה שעושה המשטרה זה מעשה לא חוקי. בנט חושש להציג את הצו עליו חתם, אני דורש שיציגו לי את הצו שאוסר עלי להגיע לשער שכם".

בתגובה, הודיע בן גביר כי הוא מקים לשכה בכיכר צה"ל וישאר במקום עד ערב החג, במחאה על "האיסור הלא חוקי של בנט לאפשר לו להיכנס לשער שכם". הוא שב וטען כי "עד לרגע זה ח"כ בן גביר לא קיבל אפילו צו מדוע נמנע ממנו חופש תנועה של חבר כנסת במיוחד בשעה שראאד סאלח ואחמד טיבי רשאים להסתובב חופשי בשער שכם".