יום ירושלים האיראני: מזכ"ל ארגון חיזבאללה, חסן נסראללה, נשא היום (שישי) נאום לציון "יום אל-קודס" והצהיר: "איראן עלולה לפגוע ישירות בישראל ואנחנו נגיב במהירות לכל תמרון". בנאומו הדגיש כי "במהלך השבועות האחרונים המערכים שלנו מבצעים תמרונים שקטים נגד ישראל, וכי "יש להפנות את הקורבנות של העם הפלסטיני למצפון האנושי ולמצפונו של כל אדם מוסלמי וחופשי בעולם הזה".

מזכ"ל ארגון הטרור השיעי אמר כי "אנו מצדיעים לרבבות שהתאספו לתפילת יום השישי במסגד אל-אקצא ולכל מי שהשתתף בהנצחת היום הזה. אנו מצדיעים למיליונים שיצאו לציין את היום הזה בערי איראן ותימן". לדבריו, "זוהי הזדמנות להדגיש את הסבלנות והנכונות הגבוהה להקרבה ואת האיתנות והפעולות המדהימות שהפלסטינים מבצעים". נסראללה ציין כי "ארה"ב, מנהיגי המערב והתנועה הציונית וכל העוסקים הפועלים לגיבוש היישות הציונית, ניסו לשכנע את הפלסטינים לשכוח את אדמתם".

צעדה לציון ''יום ירושלים האיראני'' (צילום: AFP.GettyImages)
צעדה לציון ''יום ירושלים האיראני'' (צילום: AFP.GettyImages)

צעדה לציון ''יום ירושלים האיראני'' (צילום: Photo by LOUAI BESHARA / AFP)
צעדה לציון ''יום ירושלים האיראני'' (צילום: Photo by LOUAI BESHARA / AFP)

"כל הכדורים, הרובים ודם הקדושים מספרים לעולם שדרך הייאוש חלפה. מה שחמינאי אמר היום מאשש את המחויבות החד משמעית בפלסטין ובתנועות ההתנגדות באזור. שאלת פלסטין היא חלק מהדת שלנו, אמונתנו והכבוד שלנו, ואנחנו עם שלא יכול לוותר על אמונתו. אנו מצביעים על כך שדרך העבודה והמעשה היא בשדה ההתנגדות", הוסיף.

נסראללה הדגיש כי "קו הג'יהאד הצבאי הוכיח שישראל נכבשה ואינה זוכה לעלינות מוחלטת, הנחלנו לה תבוסה. מהלך הפעולות הג'יהאדיסטיות בתוך השטחים שנכבשו ב-1948 ובגדה המערבית גרמו לזעזוע אלים ליישות הציונית. המבצעים מסמלים הסלמה איכותית מאוד במהלך ההתנגדות בפלסטין". 

עלי חמינאי (צילום: רויטרס)
עלי חמינאי (צילום: רויטרס)

בתוך כך, המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, נשא גם הוא נאום לציון "יום ירושלים האיראני" ואמר: "האומה הפלסטינית מראה בכל יום שהיא קמה ועומדת מול המאמץ המדכא של הכיבוש. בני הנוער הפלסטינים פועלים כמגן על פלסטין בפעילות ההקרבה העצמית שלהם והם מבשרים את העתיד לבוא". חמינאי הדגיש כי "הפעולות שלהם מסמנים משוואה חדשה בהווה ובעתיד. כיום ישנו כוח רצון בלתי מנוצח בפלסטין ובמערב אסיה שהחליף את 'הצבא הבלתי מנוצח' של הציונים".

במקביל, ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, אמר היום: "האירועים שהתרחשו בירושלים לפני ובמהלך הרמדאן מחזקים את משוואת העם, ההתנגדות והזהות". הנייה הוסיף כי "החלטת העם הפלסטיני היא שההתנגדות היא האופציה והדרך הקצרה ביותר לשחורר פלסטין וירושלים. אל-אקצא נמצא בלב המקומות הקדושים בירושלים".

איסמעיל הנייה בהפגנה בגבול רצועת עזה (צילום: פייסבוק)
איסמעיל הנייה בהפגנה בגבול רצועת עזה (צילום: פייסבוק)

מפקד משמרות המהפכה של איראן, חוסיין סלאמי, התייחס לעימותים שמתרחשים בשבועות האחרונים בהר הבית, ואיים היום על ישראל. סלאמי אמר כי "הציונים יצרו תנאים להשמדתם עם מעשיהם המרושעים. אנו קוראים שיפסיקו. תגובתנו תהיה כואבת".

כמו כן, הגנרל איסמעיל קאני טען שהיה מבצע של מל"טים איראניים מעל ישראל ואמר כי "שני המל"טים שביצעו את המשימה הובילו לכך שהישות הציונית שלחה 41 מטוסים ליירט את המל"טים". הטלוויזיה הממלכתית באיראן טענה כי מיליוני איראנים הצטרפו לעצרות לציון יום קודס, בצעדות מאורגנות ברחבי המדינה. בצעדה נראה דגל ישראל מועלה באש וקבוצות של אנשים ברחבי המדינה צועקים "מוות לאמריקה" ו"מוות לישראל".

מפקד משמרות המהפכה של איראן, חוסיין סלאמי (צילום: רויטרס)
מפקד משמרות המהפכה של איראן, חוסיין סלאמי (צילום: רויטרס)

במקביל, ברחבי העולם הערבי נערכו צעדות והפגנות לציון "יום ירושלים האיראני". בתימן, אלפים צעדו ברחובות הערים, הניפו דגלי פלסטין ושלטים שבהם נכתב: "מוות לאמריקה, מוות לישראל".