גך הטרור נמשך: גבר בשנות ה-20 לחייו נורה הלילה (בין שישי לשבת) למוות סמוך המערבית לאריאל. הצעיר, מאבטח המוצב בכניסה לעיר, נורה מרכב בו ישבו על פי החשד שני מחבלים. לאחר הירי שבוצע דרך החלון, הם ירדו מהרכב, דקרו אותו, ולאחר מכן הם ביצעו פניית פרסה ונמלטו על דרכם חזרה. כוחות צה"ל ומשטרה החלו במרדף אחריהם. על פי דיווחים פלסטינים, המחבלים השתמשו בתת-מקלע מסוג קרלו. 

מדובר צה"ל נמסר: "חשודים הגיעו ברכב לעיר אריאל, ירו לעבר מאבטח בעמדת השמירה בכניסה לעיר ונמלטו מהמקום. לוחמי צה"ל ושב"כ בשילוב מאמץ מודיעיני, פתחו במרדף אחר החשודים ונחסמים צירים במרחב". כוחות מחטיבת הקומנדו של צה"ל, גדוד מודיעין שדה וכוחות נוספים, כמו גם אנשי השב"כ משתתפים במצוד. 

הרכב ובו המחבלים מבצעים את הירי (צילום: מצלמות אבטחה)
הרכב ובו המחבלים מבצעים את הירי (צילום: מצלמות אבטחה)

פרמדיק מד"א תומר פיין שהוזעק לזירת האירוע סיפר: "כשהגענו למקום ראינו גבר בשנות העשרים כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפצע ירי. הוא היה ללא נשימה וללא דופק, ביצענו בדיקות רפואיות, אך הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו".

בתוך כך, ארגוני הטרור ברצועת עזה וביהודה ושומרון הביעו את שביעות רצונם מהפיגוע הרצחני. דובר ארגון חמאס, חאזם קאסם, אמר: "הפיגוע הוא מוכיח את המהפכה הבוערת בכל הגדה המערבית, שהצעירים הפלסטינים מתעקשים לגרש את הכיבוש ולעקור את מתנחליו. הגדה המערבית מתקוממת ונלחמת, למרות כל התוקפנות של כיבוש. התהליך זה בא לומר שהגדרה המערבית לא תנוח עד שהכיבוש יגורש".

קאסם הוסיף והדגיש כי "הפיגוע מגלם הלכה למעשה את התלות ההדדית של שדות הפעולה המשתרעים על פני הגיאוגרפיה של פלסטין ומגנים על המקומות הקדושים. אנחנו בחמאס מהווים תמיכה וגיבוי לכל מאבק בכיבוש הציוני".

גם ארגון "ועדות ההתנגדות העממית" הגיב לפיגוע ומסר: "גיבורי המבצע באריאל גילו אומץ לב ותעוזה. למרות כל אמצעי הביטחון הציוניים, הם מסרו מסר ברור לאויב הציוני ולמנהיגיו הפושעים שלא ישיגו ביטחון על אדמתנו".