נמשך המצוד אחר שני המחבלים שביצעו הלילה (בין שישי לשבת) את פיגוע הירי באריאל, בו נרצח צעיר בשנות ה-20 לחייו. כוחות מחטיבת הקומנדו של צה"ל, גדוד מודיעין שדה וכוחות נוספים, כמו גם אנשי השב"כ משתתפים במצוד. 

מפקד אוגדת איו"ש, תא"ל אבי בלוט, התייחס הבוקר לפיגוע ומסר: "פיגוע קשה מאוד ואחרי לילה עמוס בפעילות מבצעית. תגברנו לא מעט כוחות בגזרת חטיבת אפרים. בשעה 23:23 קיבלנו דיווח על הפיגוע, הקפצנו כוחות לשם ומשם התחלנו בסריקות ובחסימות צירים הייתי בזירה עם בכירים מהשב"כ והמשטרה".

בתוך כך, כוחות מג"ב, שב"כ וצהל פועלים בסלפית הסמוכה לעיר אריאל ומבצעים בידוק מלא בכניסה וביציאה מהעיר.

בהמשך אמר תא"ל בלוט כי מתחקור ראשוני שני מחבלים הגיעו ברכב וביצעו ירי. המאבטח הגן בגופו על שער הכניסה ליישוב וגם על המאבטחת שהייתה שם. "נגיע ונסגור מעגל עם המפגעים. יש פעולות רבות שמבוצעות בשטח, גם בערוץ המודיעיני", אמר. כזכור, עוד קודם לכן דווח כי על פי החשד, לאחר הירי שבוצע דרך החלון, המחבלים ירדו מהרכב, דקרו את המאבטח, ולאחר מכן הם ביצעו פניית פרסה ונמלטו על דרכם חזרה. על פי דיווחים פלסטינים, המחבלים השתמשו בתת-מקלע מסוג קרלו. 

מפקד פלוגה בסיירת צנחנים, רב-סרן אריאל בן משה על הפיגוע באריאל (צילום: דובר צה"ל)

במקביל לכך, גל המעצרים ביהודה ושומרון נמשך. לוחמי יחידת דובדבן עצרו חשוד במעורבות בפעילות טרור במחנה הפליטים בלאטה, הסמוך לשכם. כוחות ימ"ס מג"ב איו"ש ושב"כ פעלו גם בכפר ואדי ברוקין הסמוך לקלקיליה  ועצרו חשוד המעורב בפעילות טרור. כמו כן, אותרו חלקי נשק ותחמושת.

במהלך מבצע מעצרים בכפר עזון שבמרכז השומרון, במהלכן התפתחו הפרות סדר אלימות שכללו יידוי בקבוקי תבערה מטווח קצר. הכוחות השיבו בירי אל מול האיום.