נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, הבהיר את חשיבות חיזוק היחסים עם ישראל, כך דווח היום (שבת) ב"אל-מיאדין". בנוסף טען כי "העובדה שיצחק הרצוג עומד בראש מדינת ישראל, בעלת תפקיד משמעותי בשלום בין המדינות".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

ארדואן עמד על כך שיש לחזק את הקשרים עם ישראל וטען כי "ניתוק הקשרים בין המדינות – לא בא בחשבון". על פי הדיווח באל-מיאדין, הנשיא הטורקי אף הדגיש כי ברצונו להעמיק את קשריו גם עם ראש הממשלה ובכך "למנף את היחסים".

נזכיר כי לפני כשבוע וחצי, ארדואן הבהיר כי מדינתו תשמר קשריה עם ישראל למרות התקריות באל-אקצא, משום ש"יחסים חזקים עם ישראל הם המפתח להגנה על זכויות הפלסטינים". הוא אף הוסיף כי "ישראל היא שחקן חשוב באזור שאי אפשר להתעלם ממנו".

על רקע זה, בשבוע שעבר הצהיר שר החוץ הטורקי, מבלוט צ'בושולו, בתדרוך לעיתונאים כי בכוונתו להגיע לביקור בישראל ב-25 במאי. יממה קודם לכן, צפוי לבקר ברשות הפלסטינית.

דבריו של ארדואן הגיעו ברקע שיחתו עם נשיא המדינה, יצחק הרצוג לפני כשבועיים. בשיחה הדגיש האחרון כי "בניגוד למה שנטען בדיווחים שקריים, מדינת ישראל מקפידה לשמור על הסטטוס קוו ועל חופש הפולחן, במיוחד בתקופה זו, על מנת שבני כל הדתות יוכלו לחגוג את החגים בבטחה - יהודים, מוסלמים ונוצרים, כפי שגם הבהיר בפגישתם בטורקיה ובביקורו בירדן בחודש שעבר".