בעקבות הפיגוע הקטלני באריאל זכה המאבטח ולדי גולב לשבחים, כאשר הגן בגופו על ארוסתו ויקטוריה פליגלמן, שהייתה לצדו במשמרת, ושילם על כך בחייו.

השניים למדו יחד באוניבריסטת אריאל ועסקו באבטחה. הנרצח במקור מבית שמש והמאבטחת מאשקלון. שניהם התארסו בחודשים האחרונים והתכוונו להתחתן. מהחקירה עולה כי גולב לא הצליח לתפעל את נשקו ולהגיב בשל חומרת הפציעה הראשונה, ובשלב הזה גונן בעצם על בת זוגו – שלא נפגעה כלל. פליגלמן התפנתה אתמול בבוקר עצמאית לבית החולים ברזילי באשקלון בשל התקף חרדות ופחד שלא מרפה ממנה.

"המאבטח שניצב בפתח העמדה בעצם מנע את הפגיעה בה", אמר ל"מעריב" גורם המעורה בפרטים. "היא נכנסה להיסטרה וחרדה וזה בהחלט מובן. היא לא הייתה מסוגלת לדבר או לתפקד. גם כשניסו בבוקר לתקשר איתה זה היה בלתי אפשרי".

האירוע יצר פאניקה באריאל. הורים סמסו לילדיהם, שלא שהו בבתים, מחשש שייקלעו לתוך הסיטואציה. "אנחנו לא רגילים למצבים כאלה, כולם פה בפאניקה", סיפר תושב העיר.

באריאל ניתנה ההוראה להסתגר בבית והאווירה הפכה למתוחה מאוד. "זה אירוע קשה מאוד", אמר תושב נוסף. "אירועים כאלו מחזירים את התושבים שנים אחורה בשל הסמיכות לקו התפר, וידענו לא מעט אירועים כאלה לצערנו. היה פה אירוע של הוצאה להורג, ואי אפשר לעבור עליו לסדר היום. כוחות הביטחון חייבים לשהות באזור שלנו כדי להחזיר את הביטחון למקום".

ראש עיריית אריאל אלי שבירו מכחיש שהייתה פאניקה. "לא הייתה פאניקה בכלל", אמר אתמול. "לא מקבל את הטענה הזאת. אני יכול להגיד לתושבים בעיר שהצבא עושה פעילות מצוינת, פעילות מאוד אינטנסיבית, יחד עם המשטרה, השב"כ ובעצם כל גורמי הביטחון, כדי להחזיר את שגרת החיים הבטוחה באריאל".

ראש עיריית אריאל, אלי שבירו (צילום: עיריית אריאל)
ראש עיריית אריאל, אלי שבירו (צילום: עיריית אריאל)


בחמאס בירכו על הפיגוע ואמרו כי "אריאל נבנתה על אדמותינו הכבושות בסלפית. הפיגוע הזה ופעולות ההתנגדות המתמשכות מפיגים את אשליותיהם של אלה שחשבו שמעשיהם של המתנחלים ופשעיהם היומיומיים נגד עמנו, ארצנו ומקומותינו הקדושים יישארו ללא מחיר וללא תגובה מההתנגדות".

גם ארגון חיזבאללה בירך על הפיגוע, ומסר כי הוא "משבח את המבצע ההרואי בהתנחלות אריאל, המאשש את נחישותו של העם הפלסטיני להתעמת עם הכיבוש ולהגן על עצמו ועל קדושותיו בכל האמצעים העומדים לרשותו".

מאז החל גל הפיגועים לפני יותר מחודש, בפיגוע הדקירה והדריסה בבאר שבע, נרצחו 15 בני אדם - נתון גבוה מאוד ביחס לשנים החולפות.
כוחות צה"ל פעלו לאחר הפיגוע בכמה גזרות נוספות למעצר מבוקשים במהלך השבת. כוחות הימ"ס של מג"ב באיו"ש פעלו יחד עם השב"כ בכפר בורקין ועצרו מבוקש פעיל חמאס שמעורב בטרור. בפעילות אותרו חלקי נשק ותחמושת. לוחמי דובדבן פעלו במחנה הפליטים בלאטה בשכם ועצרו גם הם מבוקש נוסף.

הפלסטינים דיווחו על הרוג בכפר עזון. על פי עדויות הלוחמים, במהלך הפעילות נזרקו עליהם בקבוקי תבערה מטווח קצר מאוד, מה שסיכן את חייהם - והם פתחו באש, אשר ממנה נפגע החשוד שיידה את בקבוק התבערה. לאחר מכן התברר כי המחבל שנהרג הוא אסיר ביטחוני לשעבר.
לצד הפיגוע, גם כך נערכו במערכת הביטחון לשבוע מתוח מאוד – עם עיד אל־פיטר, יום הזיכרון ויום העצמאות - כך שגם השבוע הקרוב יעמוד בסימן כוננות גבוהה, עם כוחות רבים הפרוסים בשטח. 

יש עדיין התרעות חמות לפיגועים נוספים. חמאס מפעיל מאמצים רבים להבעיר את הגדה בפיגועים והפרות סדר.

תקופה מדממת

ב-21 במרץ: פיגוע דקירה בארמון הנציב בירושלים. המחבל ואסים א־סעיד, שנאשם גם ברצח בני הזוג תמר ויהודה כדורי, נעצר בעקבות רצח איוואן טרנובסקי, אזרח ממולדובה בשכונת ארנונה בעיר.

הפיגוע בארמון הנציב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
הפיגוע בארמון הנציב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)


ב-22 במרץ: פיגוע משולב בבאר שבע. בדואי, תושב חורה, דרס ודקר שישה אנשים, במספר זירות שונות בבאר שבע. ארבעה תושבי באר שבע, שתי נשים ושני גברים, נרצחו - לפני שהמחבל נורה למוות על ידי שני אזרחים.

זירת הפיגוע בבאר שבע (צילום: פלאש 90)
זירת הפיגוע בבאר שבע (צילום: פלאש 90)


ב-27 במרץ: פיגוע רצחני בחדרה. שני מחבלים חמושים מאום אל־פחם הגיעו לרחוב הרברט סמואל ורצחו שני לוחמי מג"ב, לפני שנורו למוות על ידי לוחמים אחרים.

זירת הפיגוע בחדרה (צילום: REUTERS/Ronen Zvulun)
זירת הפיגוע בחדרה (צילום: REUTERS/Ronen Zvulun)


ב-29 במרץ: פיגוע בבני ברק. מחבל פלסטיני חוסל אחרי שרצח חמישה בני אדם, ובהם שני אזרחים זרים ושוטר.

זירת הפיגוע בבני ברק (צילום: אבשלום ששוני)
זירת הפיגוע בבני ברק (צילום: אבשלום ששוני)


ב-7 באפריל: פיגוע ברחוב דיזנגוף בתל אביב. מחבל פלסטיני רצח שלושה אזרחים לפני שחוסל בתום מרדף אחריו ביפו.

אחת מזירות האירוע, רחוב דיזינגוף בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
אחת מזירות האירוע, רחוב דיזינגוף בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)


ב-29 באפריל: מאבטח נרצח בפיגוע ירי באריאל. שני המחבלים נלכדו בתום מצוד. 

זירת הפיגוע באריאל (צילום: דוברות עיריית אריאל)
זירת הפיגוע באריאל (צילום: דוברות עיריית אריאל)