כוחות צה"ל ושב"כ מיפו הבוקר (ראשון) את בתי המחבלים שביצעו את הפיגוע באריאל,  יחיא מרעי ויוסוף עאסי מכפר קראוות בני-חסן.. כחלק מהפעילות למיפוי הבית, לוחמי צה"ל עצרו חשוד בסיוע למחבלים שביצעו את הפיגוע.  

במקביל לכך, כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו הבוקר במספר מוקדים ברחבי אוגדת איו"ש למעצר חשודים במעורבות בפעילות טרור ולהחרמת אמצעי לחימה בלתי חוקיים, בין היתר בכפרים קראוות בני-חסן, גילזון, מירכה וסאנור. במהלך הפעילות, התפתחו הפרות סדר אלימות במחנה הפליטים ג'ילזון שבמרחב החטיבה המרחבית בנימין, במהלכן עשרות מפרי סדר יידו אבנים לעבר הכוחות שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי רוגר.

במהלך פעילות הכוחות במרחב החטיבה המרחבית מנשה נעצרו חמישה חשודים במעורבות טרור והוחרמו אקדחים, רובה ציד ונשק מסוג קרלו. סך הכל נעצרו 12 מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור. אין נפגעים לכוחותינו. החשודים ואמצעי הלחימה שנתפסו הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון. 

מיפוי בתיהם של המחבלים מהפיגוע באריאל (צילום: דובר צה''ל)
מיפוי בתיהם של המחבלים מהפיגוע באריאל (צילום: דובר צה''ל)


הפעילות המבצעית הזו יוצאת לפועל כ-12 שעות לאחר תפיסת המחבלים - יחיא מרעי ויוסוף עאסי מהכפר קרוואת בני חסן - שביצעו את הפיגוע הקשה שאירע בליל שישי באריאל, בו נרצח המאבטח ויאצ'סלב (ולדי) גולב, שעה שהגן בגופו על ארוסתו. במהלך המעצר, נתפסו בבתיהם הנשקים שבהם בוצע הרצח והועברו לשב"כ. אחד המחבלים מוכר לכוחות הביטחון כמזוהה עם ארגון חמאס.

פעילות צה''ל ביהודה ושומרון (צילום: דובר צה''ל)
פעילות צה''ל ביהודה ושומרון (צילום: דובר צה''ל)

אלו המחבלים שביצעו את הפיגוע באריאל: צפו בתמונות מעצרם

בעקבות הפיגוע הקטלני, זכה המאבטח ולדי גולב לשבחים, כאשר הגן בגופו על ארוסתו ויקטוריה פליגלמן, שהייתה לצדו במשמרת, ושילם על כך בחייו. השניים למדו יחד באוניבריסטת אריאל ועסקו באבטחה. הנרצח במקור מבית שמש והמאבטחת מאשקלון. שניהם התארסו בחודשים האחרונים והתכוונו להתחתן.

מהחקירה עולה כי גולב לא הצליח לתפעל את נשקו ולהגיב בשל חומרת הפציעה הראשונה, ובשלב הזה גונן בעצם על בת זוגו – שלא נפגעה כלל. פליגלמן התפנתה אתמול בבוקר עצמאית לבית החולים ברזילי באשקלון בשל התקף חרדות ופחד שלא מרפה ממנה.

"המאבטח שניצב בפתח העמדה בעצם מנע את הפגיעה בה", אמר ל"מעריב" גורם המעורה בפרטים. "היא נכנסה להיסטרה וחרדה וזה בהחלט מובן. היא לא הייתה מסוגלת לדבר או לתפקד. גם כשניסו בבוקר לתקשר איתה זה היה בלתי אפשרי".