יממה לאחר המבצע המוצלח ללכידת המחבלים: מפקד הימ"מ, ניצב משנה ח', הועלה הבוקר (ראשון) לדרגת תת ניצב בטקס שנערך במטה הארצי בירושלים במעמד סגל הפיקוד של המשטרה ובני משפחתו של ח'. זאת, זמן קצר לאחר המבצע המרשים ללכידת המחבלים מהפיגוע באריאל שהובילה יחידת הימ"מ, שהוכרזה לאחרונה כיחידה הלאומית ללוחמה בטרור, ובצל השתתפותו הצפויה של ח' בטקס הדלקת המשואות ביום העצמאות, שם נבחר להשיא משואה בשם הימ"מ וכוחות הביטחון. 

את הדרגה העניקו לח' השר לביטחון הפנים עמר בר לב, מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי ומפקד משמר הגבול ניצב אמיר כהן, לאחר שהשלושה אישרו את העלאת התקן של מפקד הימ"מ באופן קבוע לדרגת תת ניצב. 

תפיסת המחבלים שביצעו את הפיגוע באריאל. צילום: דובר צה"ל

השר לביטחון הפנים, עמר בר לב, אמר בטקס: "הימ"מ נמצאת בחוד החנית של הלחימה בטרור, ואזרחי ישראל חבים לה רבות. לכן היה טבעי מבחינתי שהיחידה תוגדר כיחידה לאומית, ומפקד הימ"מ יועלה לדרגת תת ניצב. ח', אתה מהלוחמים המובחרים ביותר שלנו, ומוביל ביחד עם אנשיך את הימ"מ להישגים מרשימים במאבק בטרור. אין ראוי ממך לזכות בדרגת תת ניצב, ואני יודע שתמשיך להוביל את היחידה אל הפסגות הבאות".

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי: "אם רק היו יודעים אזרחי מדינת ישראל את שעושים בימ"מ. הלחימה העיקשת בטרור, לכידת מחבלים, סיכול טרור ופעילות מול הפשיעה הקשה ביותר, זו שפוגעת באיכות חייהם של האזרחים. הימ"מ היא הזרוע הארוכה שלנו למשימות המיוחדות והמורכבות ביותר. לוחמים מובחרים ומפקדים מעולים בראשם עומד היום תת ניצב ח'. 

המפכ"ל הוסיף: "לאחר שהבאנו להכרזת הימ"מ כיחידה הלאומית ללוחמה בטרור של מדינת ישראל אך זה טבעי שיעלה תקן מפקד היחידה לדרגת תת ניצב כהוקרה והערכה כלפי היחידה ומפקדה".

מפקד משמר הגבול ניצב אמיר כהן ציין: "אני מברך את מפקד היחידה, מפקדי ולוחמי הימ"מ לרגל העלאתו בדרגה של ח' לתת-ניצב. ההעלאה מבטאת את ההערכה והאחריות הגדולה שמוטלת על היחידה שהוגדרה כיחידה הלאומית ללוחמה בטרור לביטחון האזרחים". 

"אתמול נחשפנו לעוד שיתוף זרועות מוצלח בין צה"ל, שב"כ ומשטרת ישראל שהוביל את לוחמי הימ״מ ללכוד את המחבלים הנפשעים שביצעו את הרצח של המאבטח הגיבור באריאל. נמשיך לרדוף בכל זמן ומקום את מבקשי רעתנו. ברכות לח׳ על קידומו לדרגת תנ״צ כמפקד הימ״מ".

המפכ''ל ומפקד הימ''מ (צילום: דוברות המשטרה)
המפכ''ל ומפקד הימ''מ (צילום: דוברות המשטרה)

המפכ"ל: "משטרת ישראל היא זו שמאפשרת את עקרונות מגילת העצמאות"

בהמשך הטקס אמר המפכ"ל: "מדינת ישראל היא מהמדינות המורכבות בעולם עבור כל משטרה. יש כאן קיבוץ גלויות שמציב בפנינו אתגרים חברתיים גדולים. ישנן משימות ביטחוניות שאין דומות להן באף משטרות בעולם. ויש מי שעדין מבקשים לערער על זכותנו לחיות בארצנו, תוך ניסיונות חוזרים ונשנים לפגוע באזרחי ישראל ואנשי כוחות הביטחון".
 
"למערכות הצבאיות המוכרות לנו מעשוריה הראשונים של המדינה, התווסף איום לא פחות מאתגר ומסוכן, והוא האיום מבית, שתזכורת קטנה ממנו קיבלנו בדיוק לפני כשנה, במבצע שומר החומות. גם עכשיו, בתקופת הרמדאן, ראינו ניסיונות לחדש את המהומות ולהצית מחדש את אדי הדלק שעדין באוויר". 

"מול אותם גורמי טרור והסתה, שגם בעת הזו מנסים להרים ראש, אנו נלחמים עם מיטב השוטרים והלוחמים, בנחישות גדולה, ובגבורה שמתגלה באירועים הקשים ביותר. כך היה במהלך מלחמות ישראל, כשלקחנו חלק בפעילות מבצעית בתוך גבולות המדינה, ומעבר לקווי האויב".

"אנו רואים שוב ושוב לאורך ההיסטוריה שמשטרת ישראל היא זו שמאפשרת את עקרונות מגילת העצמאות. כך היה כשקיבלנו ועמדנו במשימות לאומיות שהוטלו עלינו לאורך השנים. כך היה בגלי הטרור ובאינתיפאדות שפקדו את ישראל. וכך גם היום, משטרת ישראל הייתה וממשיכה להיות שובר הגלים של החברה הישראלית, כשהגלים הגבוהים מבקשים להטביע אותה כל פעם מחדש".

המפכ"ל הוסיף וסיפר: "כאות הוקרה ותודה לפעילות הזו, נבחר השנה מפקד הימ"מ להשיא משואה בטקס הדלקת המשואות בהר הרצל, בשמם של כל שוטרי משטרת ישראל, לוחמי מג"ב ולוחמי הימ"מ, מגני המדינה ואזרחיה".

"עם כניסתי לתפקיד מפכ"ל המשטרה, הצבתי מספר יעדים, בהם הורדת הפשיעה בחברה הערבית, פיתוח וקידום טכנולוגיה, התאמת השיטור לקהילות השונות, חיזוק המבצעיות ועידוד החדשנות, וטיפוח כוח האדם עם שיפור התנאים לשירות במשטרה. ברבים מהתחומים עשינו כברת דרך ארוכה, והגענו יחד להישגים חסרי תקדים. גם את מה שהיה נראה כבלתי אפשרי, צלחנו יחד. זו האחריות של כולנו להפוך את המשטרה ליעילה יותר, ובכך לקבוע את יחסו של העם למדינה".