"נהרג על קידוש השם": קורבן הפיגוע באריאל, ויאצ׳סלב גולב בן ה-23, הובא היום (ראשון) למנוחות בבית העלמין "דרך חיים" בבית שמש. ויאצ׳סלב נהרג בעת שהגן בגופו על ארוסתו ויקטוריה פליגלמן, שהייתה לצדו במשמרת ושהתה עמו בביתן השמירה, וכך הציל את חייה. מאות מבני משפחתו וחבריו ליוו אותו בדרכו האחרונה.

ויאצ'סלב, אשר הגיע מבית חרדי, למד בעבר באוניברסיטת אריאל והותיר אחריו הורים ושבעה אחים ואחיות. הוא התגורר בעיר יחד עם בת זוגו. הטרגדיה התרחשה בשעה שויאצ׳סלב עמד בפתח העמדה, בעת שהמחבל שישב ליד הנהג ביצע ירי לעברו תוך כדי נסיעה. לאחר מכן, הרכב נעצר, המחבלים ירדו וביצעו את הפיגוע. "הוא נהרג על קידוש השם", הספיד אותו רב הקהילה בבית שמש. 

ראש העיר בית שמש עליזה בלוך ספדה לו. "ולדי דניאל שלנו אתה גיבור, כך נזכור אותך כולנו", אמרה. "עמדת כחומה בצורה כנגד ארוסתך ויקטוריה והגנת עליה ועל תושבי העיר אריאל. היית סלע איתן. השקט שלך אפיין אותך גם במשימות בצבא. משפחת גולב, אתם הסיפור של מדינת ישראל".
 
 

אימו וארוסתו של גולב ז''ל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אימו וארוסתו של גולב ז''ל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

גולב ופליגלמן למדו יחד באוניברסיטת אריאל ועסקו באבטחה, השניים התארסו בחודשים האחרונים והתכוונו להתחתן. מהחקירה עולה כי גולב לא הצליח לתפעל את נשקו ולהגיב בשל חומרת הפציעה הראשונה, ובשלב הזה גונן בעצם על בת זוגו – שלא נפגעה כלל. פליגלמן התפנתה אתמול בבוקר עצמאית לבית החולים ברזילי באשקלון בשל התקף חרדות ופחד שלא מרפה ממנה.

"המאבטח שניצב בפתח העמדה בעצם מנע את הפגיעה בה", אמר ל"מעריב" גורם המעורה בפרטים. "היא נכנסה להיסטריה וחרדה וזה בהחלט מובן. היא לא הייתה מסוגלת לדבר או לתפקד. גם כשניסו בבוקר לתקשר איתה זה היה בלתי אפשרי".

אמש כוח של הימ"מ ושב"כ עצרו את שני המחבלים שביצעו את הפיגוע הקטלני. השניים, סמיח אסי ויחיא מארה, שניהם בשנות ה-20 לחייהם, נעצרו בבתיהם בכפר קרוואת בני חסן, הסמוך לסלפית. הנשקים שבהם בוצע הרצח נתפסו גם הם והועברו לשב"כ. אחד המחבלים מוכר לכוחות הביטחון כמזוהה עם ארגון חמאס. השניים הועברו לחזקת שב"כ, עבור חקירתם.