פיגוע הירי באריאל: הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, הודיעה הערב (שני) כי הם לוקחים אחריות לפיגוע הרצחני שאירע בריאל ביום שישי האחרון, בו נרצח ויאצ'סלב (ולדי) גולב בן ה-23. בהודעה נכתב כי "המבצע בא בתגובה לתוקפנות האכזרית של הכיבוש נגד מסגד אל-אקצא המבורך והמתפללים".

ארגון הטרור הוסיף כי "הזרוע הצבאית מכריזה על המבצע האיכותי וההירואי שבלבל את מערכות האויב, בעזרת בניו הנכבדים בגדה המערבית הכבושה, שעדיין אוחזים בחרב". 

בתוך כך, דובר חמאס עבד א-לטיף אלקאנוע, אמר: "ההודעה של גדודי אל קסאם לקחת אחריות על הפיגוע ההרואי היא שלב חדש בהתנגדות לכיבוש בגדה המערבית כניצחון למסגד אל-אקצא. ההודעה של גדודי אל-קסאם מהווה אישור מחדש אל נכונותה להגן על מסגד אל אקצא ולסכל כל ניסיון לפלג אותו".

הודעת הזרוע הצבאית מגיעה יומיים לאחר מעצרם של שני המחבלים שביצעו את הירי על עמדת הבידוק באריאל. המחבלים, מיח אסי ויחיא מארה, שניהם בשנות ה-20 לחייהם, חברים מהכפר קרוואת בני חסן, נתפסו בבתיהם ונעצרו ללא התנגדות. 

הנרצח בפיגוע, ויאצ׳סלב (ולדי) גולב נהרג בעת שהגן בגופו על ארוסתו ויקטוריה פליגלמן, שהייתה לצדו במשמרת ושהתה עמו בביתן השמירה, וכך הציל את חייה. מאות מבני משפחתו וחבריו ליוו אותו אתמול בדרכו האחרונה.

ויאצ'סלב, אשר הגיע מבית חרדי, למד בעבר באוניברסיטת אריאל והשאיר אחריו הורים ושבעה אחים ואחיות. הוא התגורר בעיר יחד עם בת זוגו. הטרגדיה התרחשה בשעה שויאצ׳סלב עמד בפתח העמדה, בעת שהמחבל שישב ליד הנהג ביצע ירי לעברו תוך כדי נסיעה. לאחר מכן, הרכב נעצר, המחבלים ירדו וביצעו את הפיגוע. "הוא נהרג על קידוש השם", הספיד אותו רב הקהילה בבית שמש.