המתיחות הביטחונית: צבי יחזקאלי ('חדשות 13') שוחח היום (שלישי) עם אראל סג"ל וטל שלו ב־103fm על סוגיית הר הבית, ועל דרישות ירדן מישראל בקשר לכך. "הסיפור בהר הבית הוא דתי והוא מנוהל ע"י חמאס וזה הניצחון התודעת האמיתי שלו", אמר יחזקאלי,

כשנשאל האם ההבנות של הסטטוס קוו קיימות, השיב: "אני חושב שהוא לא הסיפור בכלל, העניין הוא שגם המשטרה מודה שבאופן טקטי היא אינה נכנסת לרחבה". 

"האם אל־אקצא בסכנה? אם תשאל את ראאד סלאח, הוא יגיד לך שאל־אקצא בסכנה, ואם תשאל את מנסור עבאס והוגיו, הם יגידו שאל־אקצא בסכנה - זאת תעשיית השקרים של הצד הדתי של הסכסוך הישראלי-פלסטיני", הוסיף.

לדבריו, במשך שבועיים-שלושה חמאס מספר שישראל נסוגה מהמקום ולכן הונף דגלו במקום, "בוא נשאל מה המשמעות של זה שבשטחי הרשות אסור להניף את דגלי חמאס, וגם לא בקהיר או בלונדון, אבל בהר הבית זה מותר".

בהמשך, הוא התייחס לאיום של ראש תנועת חמאס, יחיא סינוואר, נגד ישראל שטען כי "הקרב יתחיל עם סוף הרמדאן". יחזקאלי הסביר כי סינוואר עשה את הדבר הנכון עבור עצמו, "אבל גם עבור מנסור עבאס. הוא לא יכול היה לפנות אליו כמו איזה סאחבק ולהגיד לו 'וואלה ישר כוח אח שלי, אנחנו בג'יהאד ואתם בהצבעות בכנסת'. הוא הרי יודע שאם הוא יעשה את זה הוא יכרות את הענף שעליו הוא יושב".

"הם עושים סוג של ברוגז אידיאולוגי בכדי ששניהם יגיעו לאותה מטרה. בסופו של דבר כולם רוצים מדינה אסלאמית, ואני צריך להכיר בזה שזו המטרה שלהם. האסלאם היא דת שנולדה לתוך פוליטיקה, וכל המדינות חיות על התפר הזה", הדגיש.

יחזקאלי טען כי "אין לי בעיה שמנסור עבאס הולך למסגד חמש פעמים ביום, יש לי בעיה שהוא לא רוצה שאני אהיה פה. כבר 25 שנה אני מסקר אותם, ולא הייתה פינה אצל הפלסטינים של הייתי בה – בין אם זו הלשכה של ערפאת ועד לאחרון הבתים בחברון כשהפכתי להיות אדם שחיזק את הזהות היהודית שלו והתחלתי להסתכל ככה הבנתי מה פספסתי במהות של המזרח התיכון".

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103fm