שגריר ישראל באיחוד האמירויות אמיר חייק שוחח הבוקר (רביעי) עם בן כספית וינון מגל בתוכניתם ב-103FM, על מנת להתייחס לטקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, אשר נערך אמש לראשונה על אדמת אבו-דאבי. חייק סיפר על התרגשותו בזמן הטקס ואמר כי "אני לא זוכר נאום שבו עצרתי עכל כך הרבה פעמים למחות דמעות עצב, תקווה והתרגשות".

"זה היה טקס פנימי של הקהיליה הישרלית, הוא אפילו היה בעברית כדי לזכור ולדעת איפה אנחנו ואיך אפשר להמשיך ולפעול למען השלום כדי שלא יקרו עוד מקרים של הרג. אני חושב שצריכים לעשות את הדברים צעד צעד, אמא שבנה נהרג לא משנה אם היא יהודיה, נוצרית או מוסלמית, זה כואב לכולם", הוסיף השגריר.

לדבריו, איחוד האמירויות היא מדינה שחרטה על דגלה את סמל השינוי והרצון לשתף פעולה עם ישראל: "הם רוצים עולם שקט, טוב ובטוח יותר. השלום עם איחוד האמירויות הוא מקסים, חם, מחבק ומאוד מקצועי בהרבה מובנים. אני מאמין שיהיו טקסים שיגיעו אליהם אמירתיים. אפילו וובינר בנושא יום השואה היה והתארחו בו אמירתיים. פילו טקסים בזמן יום הזיכרון הבינלאומי לשואה, אורחת הכבוד הייתה שרת התרבות של האמירויות. קורה פה משהו מאוד מרגש".

בסיום השיחה, השגריר חייק התייחס גם ליחסים בתחום התיירות וטען כי ""הם מאוד בפנים, אנו רואים בזה מרתון ולא ריצת ספרינט, הם פגשו את התייר הישראלי ומאוד אוהבים אותו. השאלה היא איך מקדמים את זה הלאה, איך בונים את התשתית הנכונה כדי שנמשיך עם השלום הנפלא הזה". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm