עופר מנדלוביץ', אביו של עוז ז"ל, לוחם סיירת גולני שנהרג בקרב פנים מול פנים בשכונת שג'עייה במהלך מבצע צוק איתן בקיץ 2014, שיתף הבוקר (רביעי) את בן כספית וינון מגל ב-103FM בכאב הגדול ובהתמודדות עם השכול.

הוא פתח בסיפור על היום הנורא, בו הפך לאב שכול: "20 ליולי 2014 שעה 05:30 בבוקר, היעד של צוות שמוליק היה לטהר בית שבו על פי המודיעין היו מחבלי חמאס, האמת אפשר היה להוריד אולי את הבית מהאוויר, אך הנשק הצה"לי לא מאפשר את הדבר הזה. עוז מאגיסט, גלעד יעקובי, שניהם חטפו צרור ממחבל שיצא מפיר ברחוב, נכנס לבית ששם הם לחמו".

"עולמנו חרב", סיפר בעצב, "כשפעם ראשונה נכנסתי למשרד הביטחון והכרוז אמר במעלית משפחות שכולות והנצחה, אני מסתכל הצידה לראות על מי הם מדברים. היה לי קשה להפנים את היותי אב שכול". 

"גם אני גולנצ'יק, הייתי מ"פ, יצאתי ללא מעט פעולות, אני חושב שאנחנו בתוך הג'ונגל הים תיכוני צריכים לשמור על השפיות. טוהר הנשק שומר עלינו, למרות שבני נפל בבית הזה, אני עדיין חושב שאנו צריכים להמשיתך ולשמור על ערך שכזה. בבית הספציפי הזה היה פיר של מנהרה שהובילה לעוד מנהרה שהובילה לקיבוץ נחל עוז, כיבוש הבית חשף עוד ערוץ בתוך המנהרות המטורפות האלה", הוסיף מנדלוביץ'. 

עופר ציין כי שבוע לפני שבנו נהרג, הוא הגיע לשטחי הכינוס לבקר אותו. "הוא היה מאוד עצבני בימים האלה, הוא אמר או שנכנסים או שעפים מכאן. אמרתי 'לו אתם לא תיכנסו, ביבי לא יסכן שערה משערות ראשכם'. כשהגעתי לשטחי כינוס, ראיתי כמה אנו יודעים על הבתים שם. אני לא רוצה להתעסק בעניין של כן היה צריך או לא היה צריך, בהמשך הלחימה כבר לחמו אחרת".

עוז מנדלוביץ' ז''ל (צילום: פייסבוק)
עוז מנדלוביץ' ז''ל (צילום: פייסבוק)

הוא הוסיף: "עוזי במשמרות נשא את עגלת הביטחון, הוא היה חצי שנה לפני שחרור, איש חסון. אני מאמין גם עכשיו שאם לא היינו נכנסים קרקעית, נכון, איבדתי איבר מגופי, אך לא היינו מטפלים במנהרות ובמצב שהוא כרגע היום. היה חשוב להיכנס, אני לגמרי מחזק את השלישייה שהובילה את מלחמת צוק איתן. אנו ממשיכים הלאה". 

באשר להתמודדות עם השכול, שיתף כי "אחרי שעוזי נהרג הכתיבה התעצמה לי וכתבתי שני שירים השנה, 'נתפללה' שר פבלו רוזנברג, ושלח לי סימנים - הגעתי הביתה ופרפר ענק נח על ידית הדלת. אמרתי לעצמי 'זה עוזי, אין מצב שלא'. שיתפתי את החוויה בקבוצה של צוק איתן וכל ההורים אמרו לי שהם מחפשים סימנים. אני חותר בקיאק ופתאום שחף עושה לי באז על הראש, אני מאמין שעוזי אומר לי בוקר טוב. העברתי את השיר לנורית הירש ותוך שעתיים השיבה לי מולחן, יזהר כהן עם להקת הנח"ל מבצעים". 

"בקבוצה הזו, משחררים קיטור. כשהיה את הסיפור של ועדת החקירה הממלכתית, ההורים יורים לכל הכיוונים. אני אישית, מכיוון שאני יודע כאיש צבא שצה"ל לא צריך ועדות חקירה, מיד אחרי כל ביצוע מיד מבצעים תחקיר", סיכם. 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm.