עשרות מפרי סדר בשטח הר הבית החלו הבוקר (חמישי) בקריאות הסתה וידוי אבנים לעבר כוחות המשטרה במקום שאבטחו ביקורים בהר, אשר נפתח הבוקר לכניסת יהודים לאחר שהיה סגור במשך כשבועיים. על פי דיווחים פלסטינים 25 איש נפגעו מחנק בגז מדמיע ושמונה נפגעו מכדורי גומי. כמו כן, משרד החוץ הפלסטיני תקף: "ראש ממשלת ישראל נושא באחריות ישירה להסלמה מחדש של מסגד אל-אקצא".

מפרי הסדר נכנסו לתוך המסגד והחלו להתפרע ולהשליך חפצים מתוכו תוך גרימת נזק למסגד. במהלך פיזור המתפרעים נחבל שוטר אחד באורח קל. בשעה זו הביקורים נמשכים כסדרם ללא הפרעה למתפללים הנמצאים בשטח הר הבית, וכוחות הביטחון פועלים לאבטחה ושמירת הסדר באזור. על פי דיווחים פלסטינים, המתפרעים השמיעו ברמקולים במקום נאומים של מנהיג חמאס.

במהלך השעות האחרונות נעצרו על ידי כוחות המשטרה של מחוז ירושלים 21 חשודים זאת בחשד שנטלו חלק פעיל בהפרות הסדר, יידו אבנים, כסאות וחפצים אחרים לעבר הכוחות, התבצרו והתפרעו במקום. החשודים שנעצרו נלקחו לחקירה במשטרה. כתוצאה מהפרת הסדר האלימה נפצעו שני שוטרים באורח קל ונזקקו לקבלת טיפול רפואי. המשטרה פעלה להשיב את הסדר על כנו ובשעות האחרונות היה שקט במקום.

מעצר חשודים בהפרות סדר בהר הבית (צילום: דוברות המשטרה)
מעצר חשודים בהפרות סדר בהר הבית (צילום: דוברות המשטרה)

עליית מבקרים להר הבית. (צילום: דוברות המשטרה)

ואולם, בשעות האחרונות התקיימו הביקורים בהר הבית ללא חריגים ושקט במקום. המשטרה ממשיכה בעת זו בפעילות עם מגוון כוחות ואמצעים לשמירת הסדר, ובמקביל מתבצעת פעילות למעצרם של פורעי החוק.

כמו כן, ארגון חמאס פרסם אתמול איום לקראת עליית יהודים להר הבית, בהצהרה שפורסמה נמסר: "אישור השלטונות למתנחלים להכנס לחצרות מסגד אל-אקצא הוא משחק באש וגורר את האזור להסלמה שישראל תישא באחריות מלאה לה".