לפחות שלושה בני אדם נרצחו הערב (חמישי) בפיגוע קשה שהתרחש באלעד. הפיגוע התרחש בשתי זירות במקביל, אחת ברחוב אבן גבירול פינת יהודה הנשיא כשנהג רכב הותקף על ידי מחבלים ככל הנראה באמצעות גרזן, זירה נוספת בפארק העירוני. 

"מהומה מטורפת, מפחיד פה": עד ראייה לפיגוע באלעד משחזר

"אכזריות שאי אפשר לתאר": פוליטיקאים מגיבים לפיגוע הקשה באלעד

חמאס על הפיגוע באלעד: "עומדים בפני מאבק, הזהרנו שאל אקצא הוא קו אדום"

דוד עמר, שנפצע באורח קל בפיגוע סיפר בחדשות 12: "אני בסדר, נפגעתי קצת ביד מהגרזנים. אני וחבר היינו ברכב והגיעו אלינו שני המחבלים משני הצדדים עם גרזנים, שברו את השמשות של הרכב, ואני תפסתי צד אחד של הגרזן ונאבקתי עם המחבל. הצלחתי ברגע אחד לתפוס את זה ואז שחררתי והוא נהדף אחורה וברח ליער".

"כל האירוע היה משהו כמו עשר שניות, איבדתי עשתונות לאיזו שנייה ואז תפסתי את הגרזן, הוא סוג של מעד ואז הוא ברח. גם חבר שלי הצליח להדוף אותו, הוא זרק עליו משהו רותח שהוא אכל בדיוק, ראיתי את המוות בעיניים", סיפר.

זירת הפיגוע באלעד  (צילום: אלון חכמון)
זירת הפיגוע באלעד (צילום: אלון חכמון)

אהרון שבי, הראשון שהגיע לזירת הפיגוע סיפר בחדשות 12: "שמעתי צרחות מהפארק, יצאנו לכיוון ההמולה. פתאום ילד צועק לי 'תבוא תבוא אבא שלי מת'. ראינו גבר שוכב על הרצפה, פחדנו להתקרב אליו כי פחדנו מהמחבל, ואז הצטרפו אלינו כוחות נוספים שהחלו לטפל בפצועים".

נתי, עד ראייה לפיגוע סיפר בכאן 11: "הפיגוע אירע לפני כחצי שעה מתחת לבית שלי. ראיתי המון אמבולנסים והתקהלות מאסיבית בכיכר. במקביל, נשמע כרוז המורה להישאר בבתים. יש פה מהומה מטורפת וכוחות צבא רבים". הוא הוסיף כי "ממש מפחיד פה".

משה סעדון ראש סניף איחוד הצלה באלעד סיפר: "למרבה הצער נקבע מותו של אחד הפצועים עליו ביצענו פעולות החייאה. כמו כן הענקנו סיוע בזירה לשני פצועים באורח אנוש, לשלושה נפגעים באורח קשה, לפצוע נוסף בינוני עד קשה, ולמספר נפגעים קל".

זירת הפיגוע באלעד  (צילום: אלון חכמון)
זירת הפיגוע באלעד (צילום: אלון חכמון)

יחיאל ועקנין, חובש איחוד הצלה, הוסיף בראיון בגלצ: "קיבלנו דיווח על פצוע קשה באזור האמפי פארק באלעד, ומיד שמענו קריאות נוספות. איתרנו מספר זירות, וכעת מבצעים סריקות באזור כדי לוודא שאין עוד פצועים. רוב הפצועים - נדקרו".

אהרון זילברמן מתנדב זק״א שהיה מהראשונים להגיע לזירת האירוע: "מעדויות של עוברי אורח הבנו שמדובר בשני מחבלים שיצאו למסע רצח לאורך הרחוב, ותקפו עוברי אורח תמימים באמצעות גרזנים וסכינים. זה היה מסע רצח מכיכר אבן גבירול עד לאמפי פארק הסמוך שהיה באותו זמן  עמוס במבלים וחוגגים".

"מדובר במראות קשים מאוד, אנשים היו שרועים על הכביש ועל המדרכה מהכיכר עד לפארק, זעקות לעזרה נשמעו מכל פינה, נקרע הלב", הוסיף.

מתנדב מד"א 'צוות הצלה' מוטי צינווירט סיכם את הרגעים הקשים: "הייתי בסמוך למקום האירוע, כשלפתע נשמעו צעקות לעזרה. מצאתי מבוגר עם פציעה חודרת כשהוא נמצא סמוך לרכבו. הענקתי לו סיוע רפואי ראשוני ובהמשך מיהרתי להעניק סיוע רפואי לעוד נפגעים שנמצאו שרועים במדרגות ובשטח הפארק העירוני. תוך כדי הטיפול זעקו ניצולים לעברינו להימלט, היות והמחבל עדיין פוגע באנשים אך לא היינו מסוגלים לנטוש את הנפגעים ברגעים הקשים בשעה שהם מדממים".

מוטי הוסיף: "לצערי הרב, האירוע הזה ייחרט עמוק בליבי. בכל שנות פעילותי כחובש רפואת חירום, לא נתקלתי בזירה קשה כל כך של מספר נפגעים עם פציעות חודרות משמעותיות, תושבי העיר שייצאו בסך הכל לנשום אוויר צח בפארק, וסיימו את חייהם בצורה קשה כל כך. מדובר בטבח ומרחץ דמים שמזכיר ימים אפלים בתולדות ישראל. תקוותי שאני ויתר כוחות ההצלה שטיפלו באירוע המחריד יוכלו לחזור לשגרת חייהם אחרי המראות הלא פשוטים שראו".

עד ראייה מזירת הפיגוע באלעד, וידאו: אלון חכמון

מרדכי חכמון, עד ראייה לאירוע סיפר: "מישהו צעק 'מחבל מחבל מחבל', ראינו שהוא רץ לאורך השביל והראשון שהוא פגש בו נתן לו את הגרזן בראש. המאבטח ניסה לירות לעברו אבל הוא ניטרל אותה, הם צעקו 'אללה אכבר'".

איש איחוד הצלה שהיה סמוך לזירה סיפר על נס שהתחולל היום: "האירוע הזה יכול היה להיות קשה הרבה יותר, היו כמאה איש בבית המדרש וללא האבטחה היה יכול להיות אסון כבד".