הפיגוע הקשה שגבה את חייהם של שלושה בני אדם אמש באלעד הותיר את ישראל פרוש, ראש העירייה, בהלם מוחלט. הבוקר (שישי) פרוש שוחח עם ניסים משעל ב-103FM, וסיפר על התמונה שראה במו עיניו, דקות לאחר הפיגוע, כאשר הגיע בריצה למקום: "המחבלים ידעו טוב מאוד מה שהם עושים, הם אפילו לא השתמשו בנשק חם, רק בגרזנים. הם קלעו למטרה שלהם בצורה שאי אפשר להאמין, כל פגיעה הייתה פגיעה, לא השאירו סיכוי".

"אין אצלי בוקר היום, אנחנו ערים עוד מהלילה ועושים כל מה שצריך לעשות. האירוע הוא לא פשוט, יש יותר מ-10 יתומים. לילדים האלה יש חברים, הרבה בני משפחה. באלעד כולם מכירים את כולם, אנשים ראו פה את כל הדבר קורה. הפארק נשאר מלא בעגלות ילדים, מהבתים ראו את הרצח בזירה הראשונה. היינו צריכים כל הלילה להודיע למשפחות, כרגע מטפלים בלהביא את הנרצחים לקבורה לפני שבת, אך בצורה מכובדת", אמר ראש העיר.

הנרצחים בפיגוע באלעד (צילום: זק''א)
הנרצחים בפיגוע באלעד (צילום: זק''א)

לאחר מכן, פרוש פירט את דקות האימה שחווה בעצמו, עם היוודע דבר הפיגוע הקשה: "הייתי מחוץ לעיר, הגעתי חזרה בתוך דקות. אתה מבין שזה לא אירוע אחד, זה יותר מאירוע אחד. הגעתי למקום בריצה, השארתי את הרכב בפינה. שמעתי את הכונן קודם, גם הסגן שלי שהוא באיחוד הצלה היה במקום, היו עוד כמה וכמה. זה היה אירוע לא פשוט".

"נחשפתי לפגועים, אנשים שאני מכיר אותם היטב, אני חי איתם ביום יום. הייתי צריך לדבר עם המשפחות ועם האלמנות ולשלוח את הכוחות לשם. יש לי פה מאות מתנדבים תושבי העיר, כולי הערכה. מאותה דקה, גם הכבוד שהתושבים נתנו פה, נתנו לכוחות הביטחון לעבוד, נכנסו הביתה, אנשים אמרו תהילים, הציעו עזרה, זו הייתה דקה שראו את עם ישראל חי. זה כואב מאוד. הייתי צריך לדבר גם עם ראש עיריית לוד ועם סוסון מחבל מודיעין, כשראיתי שזה מתגלגל לכיוון קיבלתי החלטה לשלוח את האנשים שלי עם חוס"ן, עם מתנדבים ועובדים סוציאליים להודיע למשפחות", הסביר ראש העיר.

עוד הוא הוסיף כי "המחבלים לא בעיר יותר, אני לא יכול להרחיב. החלטנו יחד עם כוחות הביטחון לפתוח את הלימודים. הם לא היו בבית הספר בגלל עצמאות, אני לא בטוח שזה טוב שהורים, שלא תמיד יודעים להעביר את זה מקצועית, יחזיקו אותם בבית גם בשישי ושבת, בלי להעביר את המידע מקצועית. בכל בית ספר יש לנו עובדים סוציאליים, פסיכולוגים שגם ינחו את המורים והמנהלים. צריך לדאוג שלא יפגעו מזה נפשית, זה לא קל".

לסיום הוא התייחס לסוגיית ביטחון העיר, שהתערער עמוקות בעקבות הפיגוע: "אני לא נכנס לזה. אנחנו עיר בתוך הקו הירוק. גם ראש העין לא נצורה או בני ברק, או חדרה או באר שבע. זו עיר גדולה של למעלה מ־50 אלף תושבים. היה פה פתח אחד. יש מסביב לעיר יערות, זו לא עיר שצריכה להיות סגורה כמו עיר מחוץ לקו הירוק. אני חייב לומר משפט מאוד טוב על המשטרה וכוחות הביטחון - יש לנו פה אנשים מדהימים. מאז שהתחילו הפיגועים כל יום יש הערכת מצב, בתקופה האחרונה יש פה הרבה מאוד תוספת של חיילים ושוטרים. בחול המועד היו פה אירועים של עשרות אלפי אנשים, המשטרה הביאו פה תגבורים בכמויות. כנ"ל ביום העצמאות וביום בזיכרון. גם אתמול אמרו  שאחד הנפגעים הקשים הוא מאבטח שתוך כדי היאבקות הוא העיף לו את הנשק אבל הוא הציל גם פגיעה בהרבה מאוד אחרים. הם לא באו בטעות למקום".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm