כוחות גדולים של משטרה, צה"ל, יס"מ ועוד ממשיכים היום (שישי) בניסיון להתחקות אחר המרצחים מהפיגוע אמש באלעד. בשב"כ ממשיכים באיסוף המידע אחר השניים ולכוחות הביטחון ברור כי בסופו של דבר הם יתפסו, אולם הכוונה לעשות זאת עוד לפני שיצליחו לממש את כוונותיהם לבצע פיגוע נוסף.

ההחלטה על הארכת הסגר בעזה וביהודה ושומרון עד יום ראשון מקלה על הכוחות בחיפושים, במסגרתם מתבצעים בדיקות באתרי בנייה ובכל מקום אפשרי - גלוי או נסתר בו הם יכולים להסתתר. 

בתוך כך, הרב הראשי לישראל, הראשון לציון, הרב יצחק יוסף, הודיע היום כי "בשל המצב הביטחוני המתוח, בעל רישיון לנשיאת נשק המחזיק בנשק, יביאהו לבית הכנסת ויסייע באבטחת הציבור, וראוי להצניע הנשק שלא יבלוט".

מוקדם יותר פורסם כי שני החשודים המרכזיים בביצוע הפיגוע, אשר נמלטו מהזירה הם: אסעד יוסף אסעד אלרפאעי, בן ה-19 וצבחי עמאד צבחי אבו שקיר, בן ה-20, שניהם תושבי ג'נין. ההערכה היא ששני המחבלים עבדו בעבר בישראל כשוהים בלתי חוקיים, לא ברור עדיין האם באלעד עצמה אבל הכירו את האזור.

מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי אמר בסיומה של הערכת מצב בחפ"ק המשטרתי: "המטרה לשים את היד על המחבלים, וכמה שיותר מהר. אנו משקיעים במאמץ מודיעיני ומבצעי עצום עם יתר שותפינו במערכת הביטחון בכדי להתחקות אחר נתיב בריחתם". במצוד פועלים כרגע מאות שוטרים ולוחמים ולצידם כוחות ביטחון נוספים.

הפיגוע התרחש אמש בעיר אלעד בשתי זירות במקביל. בזירה הראשונה באבן גבירול הקורבן, ככל הנראה מאבטח, ניסה להיכנס לרכבו והותקף על ידי מחבל חמוש בגרזן. בתיעוד ממצלמות האבטחה, נראים השניים נמלטים מזירת הפיגוע ובמהלכה המנוסה מנסים לתקוף ככל הנראה את המאבטח.  בזירה נמצא הטלפון של אחד המחבלים לצד האקדח של המאבטח עם מחסנית מלאה, סימן שלא ביצע ירי.

הפיגוע באלעד: המחבלים נמלטים מהזירה. צילום: מתוך מצלמות אבטחה

לאחר מכן, המחבלים הגיעו למגרש משחקים של ילדים הסמוך לבית מדרש ורצחו במכות גרזן את אחד התושבים, אדם חמוש שהיה במקום ירה לעברם פעם אחת אך הוכה על ידי המחבלים בגרזן.