בתגובה לאיומי ישראל: מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, הגיב הבוקר (שבת) לאיומים מצד ישראל באשר לחיסולו. בסרטון שהופץ ברשתות, המנהיג אמר כי "חיינו הם נורמליים ואיננו חייבים בחשבון לאף אחד". 

נזכיר כי אמש, כלי תקשורת פלסטינים דיווחו כי בכירים בארגון הטרור העבירו מסרים למתווכים המצרים, לפיו כי כל פגיעה במנהיגו בעזה, תוביל מיד לפרוץ מלחמה מידית גם מעבר לרצועת עזה. "נירה טילים לעבר ישראל בכמויות עצומות ולתקופות ארוכות", מסרו. עוד קודם לכן, ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, אמר כי "האיומים להתנקש בחיי המנהיגים לא ירתיעו אותנו מלהגן על אדמתנו ועל קדושתנו". 


דובר החמאס אף אמר לסוכנות הידיעות הפלסטינית "שיהאב" כי האיומים על סינוואר "אינם חדשים. ההסתה להתנקש בחיי מנהיג התנועה בעזה אינה מפחידה. חיסולם של מנהיגי התנועה ובראשם השייח' אחמד יאסין הותירו את ההתנגדות ואף הגבירו אותם. האיומים מעידים על הבלבול ממנו סובל הכיבוש כתוצאה מפעולות ההתנגדות, והכיבוש אחראי לכל מה שקורה כתוצאה מהפרובוקציות שלו באל-אקצא".

אמש, הכתב הצבאי ופרשן 'מעריב', טל לב רם, לקריאותיו של יחיא סינוואר לערביי ישראל ולפלסטינים לבצע פיגועים ברחבי ישראל בגרזנים, רובים וסכינים, ואמר כי "אנחנו חד משמעית בצומת דרכים. יש לישראל בעיה עם חמאס ועזה, למעשה החמאס מבדל את עצמו מול ישראל. הוא אומר 'כל עוד אני לא יורה רקטות מהרצועה אז הסכם השקט נשמר'".

"אחרי שסינוואר יוצא בצורה כל כך ברורה ואומר 'קחו גרזנים וצאו לבצע פיגועים', נדמה לי שאי אפשר יותר לעצום עיניים מול הדבר הזה. לא משנה איך אתה מבצע את הפיגוע אלא איך אתה גורם אליו. אין ספק שחמאס מעורב מאוד במה שקורה ביהודה ושומרון", הוסיף.

"יש שיקולים ביטחוניים שישראל מבקשת לעצמה והם לאו דווקא בהכרח תמיד מסתדרים עם המציאות. ישראל רוצה שקט בדרום, רוצה לשמר אותו, היא נתנה לחמאס הרבה מאוד הקלות בשנה האחרונה בהם גם נושא הפועלים", אמר לב רם, "מצד שני ההתחייבות של חמאס לכאורה מול ישראל הם רק לרצועת עזה. אנחנו מדברים על כל כך הרבה פיגועים ונרצחים, ועל צעד מאוד ברור. בעיניי מה שסינוואר עשה הוא די מקביל למה שעשה דף לפני שנה בשומר החומות, שהוא אמר שהוא מגן ירושלים. בסוף הלב של האירוע הזה הוא בעזה".

מוקדם יותר השבוע, תקף דובר צה"ל, תא"ל רן כוכב, ב-103FM את סנוואר: "הנאום המתרברב של יחיא סינוואר מדבר בפתטיות בפני עצמו. אני מציע לטרוריסט הזה לשבת בהריסות ביתו ברצועת עזה ולא להתרברב א-לה נסראללה כאילו שהוא מנהיג ויש לו מה לומר. עובדה היא שחמשת הפיגועים בחדרה, בב"ש, בבני ברק, בת"א ובסוף השבוע באריאל, הם לא פיגועי חמאס".

"הוא מנסה להלהיט את השטח, מפוחד ומורתע ממה שעשינו לו בעזה בדיוק לפני שנה ב'שומר החומות' וגם מאז. אני מציע שכל אחד יבין את גודלו הטבעי. הוא מנסה לעקוף את צה"ל בגלל עוצמתנו, בגלל יכולותינו ולנסות ולחמם ולפעול בהר הבית וביו"ש", הוסיף.

לדבריו, "אני חושב שההרתעה היא התשובה. הוא חטף מכה נואשת ב'שומר החומות'. בשנה שעברה, מאז 'שומר החומות', על כל בלון או רקטה הוא קיבל תגובה בלתי פרופורציונלית. אני חושב שהוא מבין שלא כדאי לו להילחם איתנו ב'שומר חומות 2' ואם הוא מתכוון לעשות את זה, אנחנו נכונים לכך ומוכנים לכך".

סייעו בהכנת הכתבה: שני רומנו, אמיתי דואק 103FM