כיממה לאחר הפיגוע הקשה בעיר אלעד, הודיע הערב (שישי), מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב קובי שבתאי, על מבצע משטרתי רחב היקף בו ייקחו חלק כל מחוזות המשטרה ומשמר הגבול. 

במבצע שיתקיים בכל רחבי הארץ בימים הקרובים, ייקחו חלק אלפי שוטרים ולוחמים בכל רחבי הארץ, והוא ישלב מידע מודיעיני לצד פעילות יזומה בכל רחבי הארץ לרבות בכבישים ובצירי הנסיעה בסמוך לקו התפר. במשטרה נמסר כי "מדובר בריכוז מאמץ מיוחד ומתוגבר אל מול תופעה שהמשטרה פועלת מולה בכל ימות השנה בריכוז מאמץ, במבצעים ובפעילויות".  בנוסף לכך ביקשו לחדד את האיסור החמור בהסעה, הלנה והעסקה של שוהים בלתי חוקיים.

עוד נמסר מהמשטרה כי מתחילת השנה נעצרו על ידי לוחמי משמר הגבול 6,614 שוהים בלתי חוקים ו-977 מסיעים, מלינים ומעסיקים. מבצע זה מתבצע במקביל לפעילות הצבאית לחיזוק ההגנה במרחב התפר. 

חברי הקבינט המדיני-ביטחוני אישרו בחודש שעבר את התוכנית שהציג שר הביטחון, בני גנץ, בהיקף של 360 מיליון שקלים, לבניית 40 קילומטרים נוספים של מכשול התפר. על פי התוכנית, המכשול הביטחוני שיוקם יהיה באורך של כ-40 ק"מ. הוא ייחל באזור סאלם, שבצפון השומרון ויגיע עד לאזור בת חפר. ‏המכשול יכלול חומת בטון מאסיבית, אמצעי מיגון ואמצעים טכנולוגיים נוספים בגובה של עד תשעה מטרים. החומה תחליף את הגדר שנבנתה לפני כ-20 שנה.

במקביל לכך, מנהלת גבולות ותפר, בפיקודו של תת-אלוף ערן אופיר, מבצעת תיקון פרצות בגדר לאורך עשרות קילומטרים, חפירת תעלות נגד מעבר רכב ומיגון נוסף. כמו כן, מבצעים כוחות ההנדסה עבודות חסימה ועיבוי של אמצעי ההגנה במרחב. לצד זאת, הנחה הרמטכ״ל את קצין ההנדסה הקרבית הראשי, תת- אלוף עידו מזרחי, בשיתוף עם כוחות ההנדסה בפיקוד מרכז, לחזק את מאמץ ההגנה בנתיבי החדירה.