נמשכים החיפושים אחר המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד: כוחות הביטחון ממשיכים גם הבוקר (שבת) בחיפושיהם, בסיוע מספר חפ"קים. ההערכה היא כי השניים לא הצליחו לצאת מהאזור רגלית ובמקביל, מתבצע איסוף מידע על מנת לבחון האם השניים הסתייעו בכלי רכב.

ביום שישי, שעות לאחר הפיגוע הקשה, פורסם כי שני החשודים המרכזיים בביצוע הפיגוע הם אסעד יוסף אסעד אלרפאעי, בן ה-19 וצבחי עמאד צבחי אבו שקיר, בן ה-20, שניהם תושבי ג'נין. ההערכה היא ששני המחבלים עבדו בעבר בישראל כשוהים בלתי חוקיים, לא ברור עדיין האם באלעד עצמה אבל הכירו את האזור. 

בשב"כ ממשיכים באיסוף המידע אחר השניים ולכוחות הביטחון ברור כי בסופו של דבר הם יתפסו, אולם הכוונה לעשות זאת עוד לפני שיצליחו לממש את כוונותיהם לבצע פיגוע נוסף. בהתאם לכך, הוחלט על הארכת הסגר בעזה וביהודה ושומרון עד ליום ראשון. החלטה זו מקלה על הכוחות בחיפושים, במסגרתם מתבצעים בדיקות באתרי בנייה ובכל מקום אפשרי - גלוי או נסתר בו הם יכולים להסתתר. 

הנרצחים בפיגוע באלעד (צילום: באדיבות המשפחה)
הנרצחים בפיגוע באלעד (צילום: באדיבות המשפחה)

כמו כן, אמש הודיע מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי, על מבצע משטרתי רחב היקף בו ייקחו חלק כל מחוזות המשטרה ומשמר הגבול. במבצע שיתקיים בכל רחבי הארץ בימים הקרובים, ייקחו חלק אלפי שוטרים ולוחמים בכל רחבי הארץ, והוא ישלב מידע מודיעיני לצד פעילות יזומה בכל רחבי הארץ לרבות בכבישים ובצירי הנסיעה בסמוך לקו התפר.

במשטרה מסרו כי "מדובר בריכוז מאמץ מיוחד ומתוגבר אל מול תופעה שהמשטרה פועלת מולה בכל ימות השנה בריכוז מאמץ, במבצעים ובפעילויות". בנוסף לכך, ביקשו לחדד את האיסור החמור בהסעה, הלנה והעסקה של שוהים בלתי חוקיים.