המצוד אחר המחבלים: בכל הערכות המצב שהתקיימו ביממה האחרונה, מתחזקת ההערכה, לפיה שני המחבלים עדיין שוהים בתחומי מדינת ישראל ובגזרת העיר אלעד. מאז הפיגוע, המשטרה איתרה קבלנים שהעסיקו את המחבלים בעבר בעיר אלעד, והם נחקרו באזהרה בגין עבירה שעיקרה העסקת שוהה בלתי חוקי. מחקירת הפיגוע עולה, כי שני המחבלים תזמנו אותו ונערכו אליו בצורה מדויקת ולפרטי פרטים, תוך שהם יוצרים קשר עם אורן בן יפתח ז"ל, ומבקשים ממנו להסיע אותם לעיר אלעד.

בנוסף, עלה כי בן יפתח לא ידע שמדובר בשב"חים, ועל פי החשד נהג להסיע אותם קודם לכם מספר רב של פעמים, ולכן נעתר לפנייתם ובמיוחד נוכח העובדה שהם ביקשו להשלים עבודות שיפוץ בבית הכנסת ברחוב יהודה הנשיא בעיר אלעד. בהגיעם לאלעד, בצומת יהודה הנשיא ואבן גבירול, שני המחבלים, שאחד מהם היה חמוש בגרזן והשני בסכין, החלו לתקוף את בן יפתח שניהל איתם מאבק ואף פצע אחד מהם, אך לא יכל להתמודד מול השניים, ונפצע באורח אנוש ומאוחר יתר נקבע מותו. שני המחבלים המשיכו במסע הרצח שלהם.

חפ''ק במשטרה במצוד אחר המחבלים (צילום: אלון חכמון)
חפ''ק במשטרה במצוד אחר המחבלים (צילום: אלון חכמון)

בנוסף, עלה כי השניים הכירו היטב את העיר אלעד ולא בכדי הם הצליחו לחמוק מהאזור ולמצוא מסתור עד לרגעים אלו ממש. נדגיש כי כוחות גדולים ממשיכים לסרוק את האזור כולו ומסוק נמצא כל העת באוויר ונכון לשלב הזה עדיין ללא תוצאות. כמו כן,  במהלך החקירה, המשטרה חקרה באזהרה מספר קבלנים שהעסיקו בעבר את המחבלים. 

בתוך כך, שר הביטחון בני גנץ הגיע  לחפ"ק המצוד אחר המחבלים והוא קיים הערכת מצב עם המפכ"ל ושאר הגורמים הפועלים בשטח. בסיום הביקור בחפ"ק באלעד אמר גנץ: "אני מסיים ביקור בחפ"ק המשותף של צה"ל, המשטרה והשב"כ שעוסקים במצוד אחר המחבלים ועושים עבודה טובה ומסורה. נלכוד את המחבלים ונפגע בכל המעורבים באירוע הזה. אנחנו נמצאים בימים מתוחים מול טרור אכזרי. צה"ל, השב"כ ומשטרת ישראל פועלים בשיתוף פעולה בכל המקרים ואנחנו בודקים ושוקלים את צעדינו. נחליט את ההחלטות שלנו ונעשה את זה בפורומים הנכונים, ובהם בלבד".

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב קובי שבתאי, אמר: "אנו רואים שיתוף פעולה הדוק בין כל גופי הביטחון, משטרה, שב"כ וצה"ל. לא נקבל שום תוצאה למעט לכידתם של המחבלים וזהו רק עניין של זמן עד שנשים יעליהם את היד. עד שלא נתפוס אותם, אנחנו נמשיך לפעול בהיערכות הגבוהה ביותר של המשטרה עם כל הכוחות והאמצעים.  הכוחות ערוכים להיתקלות חמה מתוך הנחת העבודה מבצעית שהמחבלים עדין חמושים ומסוכנים, ולא מן הנמנע שיבקשו לפגוע בכוחות הביטחון שיבואו איתם במגע."

תנ"צ שמעון נחמני על המצוד אחר המחבלים (צילום: אלון חכמון)

ברקע המשך המצוד אחר המחבלים, סגן ראש אגף המבצעים במשטרה, תנ"צ שמעון נחמני, אמר הערב: "משטרת ישראל כרגע יחד עם שב"כ וצה"ל, פרוסים ועושים מערכי סריקות בצורה נרחבת ברחבי העיר אלעד, ראש העין וגם בישובים הסמוכים לקו התפר הצפון מזרחי. עיקר המאמץ שלנו הוא גם אווירי וגם קרקעי, הכולל את כל המשאבים הקיימים, עם זה בעלי חיים ואמצעים טכנולוגים".

"אנחנו 48 שעות לאחר האירוע, תוואי השטח הוא סבוך ומחייב אותנו לעבוד בצורה יסודית וגם מחייב אותנו לעבוד בשטח לא פשוט של שיחים ומערות. התוואי מאוד מאתגר ולכן חשוב לקחת בחשבון שהסריקות הן יסודיות. הדבר לוקח זמן וככל שנצטרך אנחנו נהיה בשטח ונשים את הידיים על המרצחים". תנ"צ נחמני הוסיף כי המשטרה חקרה קבלנים שהעסיקו את המחבלים, ואנשים נוספים שהכירו אותם.

בתוך כך, מסוקי המשטרה ורחפנים מבצעיים נוספים, סורקים ומשדרים בזמן אמת מהשטח אל החפ"ק המבצעי המשולב של מחוז מרכז, באופן הממקד ומכוון את היחידות על הקרקע אל דמויות חשודות בהתאם. הציבור התבקש להימנע מתנועה רגלית ומפגשים בטבע באותם האזורים, שאף נסגרו לתנועת כלי רכב.

המשטרה בשת"פ גופי בטחון נוספים,  ממשיכים בסריקות מבצעיות אחר המחבלים, בשילוב יחידות מיוחדות ומסווגות של משטרת ישראל וצה"ל, תוך הפעלת אמצעים טכנולוגים מתקדמים, לרבות כלי טייס שונים.

המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד (צילום: דוברות המשטרה)
המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד (צילום: דוברות המשטרה)

במקביל, בית החולים בילינסון פרסם לפני זמן קצר כי שניים מהפצועים בפיגוע מוגדרים כעת במצב קשה אך יציב. על פי הודעת בית החולים, השניים מורדמים ומונשמים, אך לא בסכנת חיים.

כאמור, כוחות הצבא, המשטרה, השב"כ, מג"ב וימ"מ ממשיכים בסריקת האזורים הפתוחים בסמוך למקום הפיגוע, כולל פארקים, אזורי עשביה, יערות, אתרי בניה, מחצבות, כאשר החיפושים התרחבו גם לקיבוצים קרובים כדוגמת נחשונים וגבעת השלושה. 

הנרצחים בפיגוע באלעד (צילום: זק''א)
הנרצחים בפיגוע באלעד (צילום: זק''א)

בשלב זה ממשיכים לעשות כל מאמץ על מנת לאתר את שני המחבלים, כשבכוחות הביטחון בטוחים כי יצליחו במשימה, יאתרו את השניים וילכדו אותם. בינתיים, הזמן שחלף מאז הפיגוע והימלטות המפגעים לא עומד לצד המחפשים, שכן המשימה שהוגדרה היא לאתרם בטרם יבצעו פיגוע נוסף.

הכוחות מבצעים הערכות מצב מספר פעמים ביממה והאירוע בהחלט מזכיר את החיפושים אחר האסירים הבטחוניים שנמלטו מכלא גלבוע, גם שם פעלו היחידות ביתר שאת עם מסוקים באוויר ואספו, ליקטו וחקרו כל שבב מידע שהגיע, בדיוק כפי שקורה היום. מספר חפ"קים הוקמו בגזרת החיפושים, אך עדיין הנחת העבודה היא שהמחבלים כאמור נשארים באזור.