מחבל פלסטיני חמוש בסכין ניסה אמש לחדור לישוב תקוע, הגיע לקו הבתים הראשון ונורה על ידי איש כיתת הכוננות, לאחר שזה ניסה לחדור לביתו. המפגע הוא מועתסם מוחמד טאלב עטאללה, בן 17 מהכפר חרמלה שבגוש עציון. משה סוויל, יו"ר ועד תקוע שוחח הבוקר (שני) על האירוע עם גולן וענת דוידוב, בתוכניתם ב-103FM

בפתח דבריו אמר: "בוקר של נס גדול בזכות תושייה בלתי רגילה של תושב היישוב שמזהה מחבל שמזנק על הגדר, בעצם חודר ליישוב, מתקרב לביתו עם סכין - ובתושייה גדולה, תושב שהוא גם לוחם בצה"ל וגם חבר בכיתת הכוננות מחסל את המחבל בכניסה לביתו". 

סוויל תיאר את שלבי האירוע: "כל תושבי היישוב היו נינוחים והשכונה שקטה ורגועה. הם הרגישו שמחבל חדר ממש לתוך הבית, לחצר, ממש נכנס לבית וכל התושבים הרגישו את הפחד הזה שמחבל נכנס לתוך החצר וחודר לחיים הבטוחים, ומנסה לעשות פיגוע איום. התחושה גם של המשפחה וגם של כל התושבים היא של חששות, של פחד, אבל גם הרבה עוז היה על הנס הגדול שהיה לנו פה ועל הפיגוע שנמנע, ותקווה שנחזיר את ההרתעה". 

כשנשאל האם אותו תושב הבין שמדובר במחבל, השיב: "התושב ישב מחוץ לביתו וראה את המחבל מטפס על הגדר. הוא רואה את המחבל קופץ על הגדר, ו(בעל הבית) נכנס הביתה להוציא את הנשק שלו, של כיתת הכוננות. בינתיים המחבל צמצם לכיוון הבית עם סכין ביד". 

סוויל התייחס לשמועות על מחבלים נוספים שנכחו באירוע וקבע: "מדובר על מחבל אחד. הצבא עשה סריקות בכל הבתים ביישוב, וידא את הנושא הזה. צוותי הצח"י (צוות חירום) ביישוב פעלו אל מול המשפחה, אל מול התושבים להרגיע. התושבים פה נמצאים בחששות מאוד גדולים". 

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, fm103