מלאכי בשן אלדד, בן 13 תושב תקוע ונכדו של פרופ' אריה אלדד, שוחח היום (שני) עם סבו בתוכניתו ב-103FM עם בן כספית וסיפר על התמודדותו המרשימה עם החוויה הקשה שעבר בזמן חדירת המחבל לתקוע. מלאכי בן ה-13 היה לבד עם אימו ואחיו הקטן בעת האירוע וסיפר כיצד התמודד עם האחריות ו"ניהל" את האירוע למרות גילו הצעיר: "נבהלתי מהאזעקה וקראתי לאמא ולאחי לבוא לממ"ד, החזקתי סכין שהייתה לי וגז פלפל". 

בפתח דבריו סיפר מלאכי על השתלשלות האירועים וסיפר שבזמן האזעקה "אמא ראתה חדשות בסלון, היא בדיוק הסתכלה על הפיגוע שהיה בשער שכם ואני הייתי בחדר שלה עם הטלפון שלה במיטה. בארי, אח שלי הקטן, ישן בחדר שלו והתחילה אזעקה. אמרו 'חדירת מחבל', ואני כל כך נבהלתי כי הייתי באמצע הסרט, ניסיתי להחליט או אני לא זוכר מה ניסיתי לעשות, אז פשוט כיביתי את המסך של הטלפון ורצתי לחדר שלי שזה הממ"ד ואמרתי לאמא שלי להביא את בארי ואת הנשק. אבא היה חולה אצל סבא וסבתא, ההורים שלו".

היעדרו של אביו הוביל את אלדד הצעיר לקחת את האחריות לידיים. "יש לי גז פלפל שאבא קנה לי למקרי חירום. חיפשתי אותו, הייתי מאוד לחוץ, בכל זאת, חדירת מחבל. פתחתי את המגירה שיש בה את הלדרמנים והסכינים שלי ופשוט החזקתי את הסכין שלי עד שגיליתי שגז הפלפל היה לי בתיק שבחדר".

"לדעתי זו פעם ראשונה שהיה דבר כזה, אמרו ממש ממש חזק "חדירת מחבל" ואז הייתה צפירה כזו", שיתף, "נבהלתי ונלחצתי מאוד. בארי המשיך לישון בממ"ד. אמרתי לו 'בארי, זה תרגיל כזה שצריך להתנהג הכי אמיתי שיש'. בכל זאת, ילד בן 9 וחצי. כרגע הוא בטיול שנתי אז ניסינו לתת לו להמשיך לישון. כיבינו אורות וסגרנו את כל הבית. אמרתי לאמא להעביר את המזרון המתקפל אז ישנתי על מזרון מתקפל עם שמיכה וכרית נסיעות שאתה שם על הצוואר".

מלאכי הוסיף וסיפר כי "אמא הייתה שקטה, היא הייתה בטלפון. היא רצתה כל הזמן להתעדכן. היא לא הייתה כזו לחוצה. רציתי להרגיע את בארי. באותו הזמן נראה לי שהדבר האחרון שבאמת קרה זה שפחדתי. בבוקר פחדתי, באותו הזמן היה קטע אחרי שהרגעתי את בארי ושהוא נרדם שקצת רעדתי מהפחד, אבל הלכתי לישון ובבוקר הכול טוב".

בסיום השיחה, תהה בן כספית כיצד מרגיש חברו לתוכנית עם כל אשר סיפר נכדו, ואריה הודה: "אני לא יודע, זה כבד מאוד. אני יודע שהם גרים בתקוע, ותקוע יש כמה כפרים ערבים סביבה וחלקם עוינים יותר. בארי ומלאכי לומדים עם ילדים של המשפחה הזו שהמחבל ניסה להיכנס אליהם הביתה וזה הדבר האחרון שהוא עשה".

מלאכי ציין: "משפחת מימון. יאיר מימון הוא זה שירה במחבל. הוא גיבור בכל הארץ לדעתי".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm