ראש המועצה האזורית אשכול לשעבר, וחה"כ לשעבר מטעם 'יש עתיד', חיים ילין, התראיין היום (רביעי) בתוכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM, והתייחס לאמירתו כי ראש הממשלה לשעבר נתניהו ואנשיו נפגשו בעבר עם אנשי חמאס.

"לא אמרתי שהוא נפגש ישירות. אמרתי, שמבחינתי כשהוא שולח אנשים לנהל מו"מ מול החמאס, זה הוא, זה לא מישהו אחר. זה שבאמצע יש בן אדם שקוראים לו X, זה לא מעניין אותי. בסוף אנשיו של נתניהו נפגשו עם חמאסניקים", אמר ילין בפתח הריאיון, "העיתונאות כתבה את זה. אחרי צוק איתן משלחת שלמה שמייצגת את רה"מ באותה התקופה, ישבו וניהלו משא ומתן מול אנשי חמאס במצרים על מה הולך להיות אחרי המבצע". 

"הדבר הזה קרה לפני 6-5 שנים, בתקופה שנתניהו וליברמן היו בשלטון", הוסיף חבר הכנסת לשעבר, "המדיניות הזאת המשיכה ואין שינוי מדיניות גם היום לגבי עזה. החלום היה שעזה תהפוך לסינגפור. המשפט הזה של ליברמן מהדהד, אבל כדי לקיים את האסטרטגיה הזאת, אתה חייב בעצם לצאת לעבודה, וחלק מהמשימה שלי בכל אופן היה להחזיר את הטקסטיל לרצועת עזה. התפיסה הרווחת באה ואומרת 'שכשיהיה להם מה להפסיד הם יחשבו פעמיים אם לירות טיל'.  

"אני אומר את הדברים כמו שהם, אין ראש ממשלה שלא רוצה שהגיבנת הזאת שנקראת עזה תעבור לפאזה אחרת ולא פאזה של טרור. זה מציק לא רק לאזרחים ולתושבים בעוטף עזה, לכל מי שנמצא בממשלה. כך שוחרר גלעד שליט, עם חתימה של ראש הממשלה שניהל משא ומתן דרך מתווכים עם החמאס, ואי אפשר לברוח מהדבר הזה", סיכם ראש המועצה האזורית אשכול לשעבר.

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM