ההופעה של מפקד פיקוד המרכז יהודה פוקס הערב (רביעי) במהדורות, הייתה מרשימה והסבירה היטב את המורכבות שבפעילות מבצעית מהסוג הזה בפאתי מחנה הפליטים ג'נין. דבריו גם מייצגים היטב את הממצאים עד עכשיו מהתחקיר, שאינו קובע בשלב ממצאים חד משמעיים, מכיוון שיש עדיין שאלות פתוחות וממצאים חסרים.

הבדיקות בשלב הזה אינן שוללות ( גם לא קובעות) אפשרות שמדובר בירי שלנו, גם לאחר בדיקת שלושה אירועים מרכזיים בקרבות מול מחבלים וכיווני הירי של כוחותינו. שני אירועים מול מחבל על גג וחלון אינם רלוונטיים, אחד ברחוב כן.  יעד המעצר היה כנגד מבוקש פעיל גא"פ בפאתי מחנה הפליטים, הירי לעבר הכוחות שברובו היה לא מדויק היה מתוך מחנה הפליטים עצמו. על פי עדויות הלוחמים, היקף הירי היה חריג מאוד גם אל מול מבצעים קודמים שביצעו במחנה הפליטים.

על פי ניתוח התקרית שירין אבו עאקלה עיתונאית אל ג'זירה שנהרגה, הייתה במרחק של כ-150 מטר מהכוחות שלנו ועל פי הערכות גם לא רחוקה מהמחבלים שירו לעבר הכוחות. לא הבחינו בה לפני התקרית והיא הייתה באזור שבו היו חילופי אש עם מחבלים.

לקליע עצמו חשיבות רבה במידה והפלסטינים יעבירו אותו כי ניתן לעשות באמצעותו בדיקה בלסיטית לקנים של הלוחמים. בדיקה כזו אין משמעותה חוסר גיבוי ללוחמים ובצה"ל מדגישים כי הלוחמים פעלו באופן מקצועי בסיטואציה של לחימה וחילופי אש שבה עלולים להפגע אזרחים ואלוף פיקוד המרכז הסביר זאת היטב.