מאות שוטרים סמויים וגלויים ייפרסו מחר (שישי) בכדי ללוות את מסע הלווייתה של עיתונאית אל ג'זירה שירין אבו עאקלה, שתצא משכונת בית חנינא שבמזרח ירושלים לכיוון בית הקברות בהר ציון שם היא תיקבר. 

המשטרה נערכת לאפשר קיום מסע הלוויה מסודר תוך מתן כבוד למנוחה, אולם בשום אופן לא תאפשר שמסע הלוויה יהפוך להפרת סדר אלימה או ניסיון לעורר פרובוקציות. בנוסף, המשטרה תתמקם באזורים שבהם קיים חשש לחיכוך בין משתתפי הלוויה לכלל הציבור. 

לצד זאת, על פי דיווחים פלסטיניים בארגונים הפלסטינים מעודדים את תושבי ירושלים להשתתף בהמוניהם בהלוויה, ולפי חלק מהדיווחים חמאס וארגוני טרור נוספים אף קראו להתעמת עם כוחות הביטחון.

שירין אבו עקל'ה (צילום: REUTERS/Imad Creidi)
שירין אבו עקל'ה (צילום: REUTERS/Imad Creidi)

נדגיש כי הערב נפגשו גורמי המשטרה עם נציגי משפחת המנוחה במטרה לתאם איתם את סדרי הלוויה, וככל שהאירוע יתקיים כסדרו המשטרה תאפשר התנהלותו בצורה הראויה ותמנע כל ניסיון לעורר הסלמה או הפרת סדר במהלכו.

מסע ההלוויה של שירין החלה היום כשארונה יצא מבית החולים ברמאללה אל מפקד הנשיאות הפלסטינית בנוכחות הנשיא אבו מאזן, וכאמור צפוי להסתיים מחר בשעות הצהריים בירושלים.

מותה של אבו עאקלה עורר קרב גרסאות מתוח בין ישראל לפלסטינים, לאחר שנהרגה במהלך עימותים של כוחות צה"ל עם חמושים בג'נין כאשר לא ידוע מי ביצע את הירי הקטלני.

בסמוך לאירוע הודיע דובר צה"ל כי במהלך עימותים בג'נין בוצע ירי מסיבי על ידי מחבלים לעבר הכוחות ואף הושלכו מטענים. בנוסף, צה"ל הודיע כי נבדקת האפשרות שבמהלך חילופי האש נפגעו עיתונאים. מנגד, במשרד הבריאות הפלסטיני מיהרו להאשים את ישראל וטענו כי העיתונאית נהרגה מאש צה"ל. 

חילופי האש בין כוחות צה"ל לחמושים בג'נין, קרדיט רשתות ערביות

במקביל, דובר צה"ל בערבית כתב בחשבון הטוויטר שלו כי ישראל מציע לפלסטיניים לקיים חקירה משותפת בנושא. גם שר החוץ יאיר לפיד קרא לחקירה פתולוגית משותפת: "יש להגן על עיתונאים בשטחי קרבות ומוטלת עלינו החובה להגיע לחקר האמת. כוחות הביטחון של ישראל ימשיכו לפעול בכל מקום כדי למנוע טרור ורצח ישראלים". אלא, שמהצד הפלסטיני סירבו לקיימה.

מוקדם יותר היום, ראש הממשלה, נפתלי בנט, האשים את הרשות הפלסטינית בחוסר שיתוף פעולה בחקירת נסיבות הירי שהוביל למותה. "אני מכאן חוזר על הציפייה שלי לשיתוף פעולה פתוח, שקוף ומלא בממצאים, וגם יש לי ציפייה מהרשות הפלסטינית לא לעשות שום צעד לשיבוש החקירה או לזיהום תהליך החקירה, בצורה שלא נוכל להגיע לחקר האמת", קרא.