מנהיג ארגון חמאס בעזה יחיא סינוואר ביקר היום (שבת) בערוץ הטלוויזיה אל ג'זירה והביע את תנחומיו על מותה של כתבת הערוץ שירין אבו עקל'ה בג'נין.  בעת ביקורו במשרדי הערוץ חזר סינוואר על הטענה כי "שירין הייתה אייקון של התקשורת הפלסטינית במשך 27 שנות פעילותה". הוא אף הדגיש כי למרות הקריאות בישראל לחסלו, הוא אינו מתכוון להתחבא: "לא מפחד. אנחנו לא עושים חשבון לכיבוש".

סינוואר ביקר במשרדי הערוץ כחלק מציון השנה לתאריך בו צה"ל הפציץ והרס בניין רב קומות, אשר שימש את הערוץ בין היתר. בעת השמדת המבנה טענו בצה"ל כי חמאס השתמש בבניין לצרכים מודיעניים והשתמש בעובדים כמגנים אנושיים.

"מי שקיבל את ההחלטה להשמיד את המבנה הוא אותו אחד שהחליט לשבור את הידיים לתושבי שייח' ג'ראח. זה גם אותו אחד שהחליט להתנקש בחייה של אבו עקל'ה", טען מנהיג חמאס. עוד הוא אמר כי "שירין נרצחה יותר מפעם אחת" כאשר הוא מתייחס לעימותים בין כוחות הביטחון לבין מתפרעים בלווית העיתונאית.

סינוואר אף קרא לקהילה הבינלאומית לקיים חקירה מהירה ולהטיל עונשים על ישראל בעקבות מותה של אבו עקל'ה.

בתוך כך, בתום הערכת מצב ביטחונית, הוחלט הערב (שבת) על פתיחת מעבר ארז ליציאת פועלים ובעלי היתרים מרצועת עזה החל מיום ראשון הקרוב. זאת לראשונה מאז נסגר בתאריך ה-3 במאי 2022. מתאם פעולות הממשלה בשטחים הדגישו כי "המשך המדיניות האזרחית תתאפשר בהתאם להערכת המצב ולשימור היציבות הביטחונית".