ברקע פרסום פרטיו של סא"ל מחמוד חיר אל־דין, שנפל לפני כשלוש וחצי שנים בפעולה מיוחדת בחאן יונס שברצועה, ראש אמ"ן, האלוף אהרון חליוה, אישר הבוקר (ראשון) בראיון לגל"צ, כי בצה"ל שוקלים לפרסם את תמונתו של סא"ל עמנואל מורנו. "זו שאלה ששמתי על השולחן. נקיים על כך דיון בקרוב ונודיע על החלטתנו".

מורנו כזכור, היה קצין בסיירת מטכ"ל שנהרג בסיום מלחמת לבנון השנייה. מורנו הוא החייל הראשון בתולדות צה"ל שתמונתו אסורה בפרסום גם לאחר מותו, בשל תפקיד רגיש שמילא. 

מבין עשרות הפעולות החשאיות שבהן השתתף מורנו ואת חלקן הוביל, הותרו לפרסום שתיים מהן. לאחר שהפסקת האש במלחמת לבנון השנייה נכנסה לתוקף, הוביל מורנו כמאה לוחמים בפעולה בלבנון, אליה הגיעו בשני מסוקי יסעור כשהם מחופשים לחיילי צבא לבנון. הידיעה על הפעילות דלפה לכלי התקשורת הלבנוניים ולחיזבאללה, אך בחדר הפיקוד במטכ"ל הוחלט להשלימה, והיא הושלמה בהצלחה. אלא שבדרך חזרה, נתקל הכוח במארב של חיזבאללה, ומורנו נפגע ומת מפצעיו.

מורנו היה החלל הראשון של סיירת מטכ"ל שנהרג בפעולותיה מאז שנת 1994. על פעילותו הביטחונית, כולל הפעולה שבה נהרג, הוטל איפול כבד. לאחר נפילתו בשנת 2006, העניק לו ראש אמ"ן, עמוס ידלין, צל"ש אלוף על פועלו.