הלווייתו של רס"ב נעם רז, שנהרג ביום שישי במהלך קרב עם מחבלים חמושים בפעילות מבצעית בכפר בורקין שבנפת ג'נין, התקיימה היום (ראשון) בחלקה המשטרתית בהר הרצל בירושלים. במהלכה, הוא יועלה לדרגת רנ"ג.

ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ, מסר כי רז הוא "איש משפחה אציל, איש תורה, גיבור וצנוע, איש ארץ ישראל שלצד עבודתו התובענית כלוחם ימ"מ בנה וייסד יישוב כאן בבנימין עם חבריו הראשונים בקידה, נטע כרם זיתים ועסק בטיפוחו, הקים משפחה לתפארת עם אפרת רעייתו האצילית אף היא".

חברו של נעם רז: "הלוואי שהממשלה הייתה שומרת עליו כמו ששומרים על האויב שלנו"

אישתו אפרת ספדה לו: "תודה שזכינו בך ותודה שבחרת בי להיות אשתך. בחייך, נתת את כולך לעם ישראל אז הוא בא היום להגיד תודה. תודה שלימדת אותנו צניעות והסתפקת במועט, תודה על החיים האהבה והשמחה שהכנסת בבית. אצלך, כל הערכים באו לידי ביטוי במעשים, החיבור לאדמה, לבנות ולהצטרף ליישוב חדש. הלב נקרע מגעגועים ואהבה".

בניו ספדו לו גם הם. "אבא, מי שכתב את המשפט 'אמור מעט ועשה הרבה' בטוח הכיר אותך. היה לך חלום להכניס ספר תורה ואנחנו נגשים אותו לעילוי נשמתך. תמיד היית שמח בחלקך ואף פעם לא שמענו אותך מתלונן. אתה צנוע, גיבור, על אדמת הקודש אתה האדם הכי טוב בעולם. אנחנו מאמינים שיש לך נחת רוח גדול במרומים".

רס''ב נעם רז ז''ל (צילום: דוברות המשטרה)
רס''ב נעם רז ז''ל (צילום: דוברות המשטרה)

"נעם, בן יקר ואהוב שלי, היה לי לתמך בכל המצוקות כשהחיוך אינו מש מפניך", ספדה אימו, "השקעת בבית ובמשפחתך, אהבת את הארץ ונטעת בה מטע זיתים. היה שלום ילד אהוב שמור עלינו ממרום כמו ששמרת על הארץ".

מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי ספד לו גם כן: "המחיר שאנו משלמים בהגנה על ביטחון המדינה ואזרחיה הוא מחיר שאין יקר ממנו, ולמרות זאת אנו רואים יותר ויותר שוטרים ולוחמים חדורי מוטיבציה שפועלים בגבורה וחירוף נפש של ממש. כזה היה נעם זכרונו לברכה, לוחם עתיר זכויות שלא וויתר לרגע על שליחותו הלאומית וערכיו מבית".

"נעם גילם בדמותו את כל מה שיפה באלו הנלחמים על הגנת המדינה. איש ההתיישבות בארצנו, איש האדמה ומטע הזיתים, איש המשפחה המסור והאבא הנערץ של הילדים, הבעל שידע להעניק ולתת למרות התפקיד התובעני, החבר שהיה שם תמיד והלוחם שהסתער קדימה, התנדב לכל משימה, חתר למגע ולא פעם העניק טיפול רפואי תחת אש", הוסיף.

רז ז"ל, בן ה-47 ואב לשישה, נפצע באורח קשה במהלך קרב היריות של לוחמי הימ"מ עם המחבלים החמושים. הוא פונה במסוק לבית החולים רמב"ם, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. הוא התגורר ביישוב קידה, התגייס ליחידת הימ"מ בשנת 1999 ושימש במשך כ-23 שנים ביחידה כלוחם, פארמדיק, פורץ וצלף. מהמשטרה נמסר כי נעם ז"ל השתתף במאות מבצעים לסיכול טרור, סיכן את עצמו והציל חיים. לוחם אמיץ, מקצועי וצנוע.