הלילה (שני) במהלך פעילות יזומה של המשטרה צומת תפוח, נעצר פלסטיני חמוש בגרזן ובכליו נמצא מכתב התאבדות המצביע על כוונתו לבצע פיגוע.

במהלך הפעילות עצרו השוטרים רכב אשר העלה את חשדם. בחיפוש ברכב נתפס על ידי השוטרים גרזן ןמכתב התאבדות, בו נכתב כי הוא בדרכו לבצע פיגוע נקמה. 

הגרזן שנמצא ברכב (צילום: דוברות המשטרה)
הגרזן שנמצא ברכב (צילום: דוברות המשטרה)

מחקירה ראשונית עולה כי החשוד הסתובב במשך כשעה כשהוא מחפש ישראלים העומדים לבדם במטרה לפגוע בהם עם הגרזן שברשותו. החשוד פלסטיני תושב אל בירה בן 22 נעצר לחקירת שב"כ.

מפקד המרחב, נצ"מ חיים סרגרוף: "עירנותם של השוטרים והחתירה למגע מנע ככל הנראה פיגוע גדול, אנו נמשיך בנחישות ומקצועיות יחד עם שאר גורמי הביטחון להגן על ביטחון אזרחי ישראל בכל מקום ובכל זמן".

בתוך כך, לוחמי צה״ל וכוחות הביטחון פעלו הלילה במספר מוקדים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון למעצר מבוקשים החשודים בפעילות טרור, בין היתר בכפרים ביתוניא, אכתבתא ובעיר טול כרם. במקביל פעלו הכוחות בכפר אל-יאמון בסמוך לג'נין שבמרחב החטיבה מרחבית מנשה למעצר מבוקש החשוד במעורבות בפעילות טרור. במהלך הפעילות נשמעו קולות ירי במרחב ובוצע ירי לעבר הכוחות. 

בנוסף, הכוחות פעלו גם בכפר אל-בירה שבמרחב החטיבה המרחבית בנימין ועצרו חמישה מבוקשים החשודים בפעילות טרור. סך הכל נעצרו הלילה תשעה מבוקשים החשודים בפעילות טרור. החשודים הועברו לחקירת כוחות הביטחון, אין נפגעים לכוחותינו.