ראש הממשלה נפתלי בנט קיים הבוקר (שלישי) ביקור בחטיבה המרחבית אפרים ביהודה ושומרון, יחד עם הרמטכ"ל אביב כוכבי, מפקד פיקוד מרכז אלוף יהודה פוקס, מפקד אוגדת איו"ש תא"ל אבי בלוט, מח"ט מנשה אלוף-משנה אריק מויאל, ובכירים נוספים. בראשית הביקור, ראש הממשלה קיים הערכת מצב מבצעית, ולאחר מכן קיבל סקירה על הפעילות לסיכול הטרור בחטיבת אפרים בפרט, ובאיזור יהודה ושומרון בכלל. 

"ההנחיה היא ברורה - לפגוע במחבלים בכל מקום שבו נמצאים, עם כל סוגי האמל"ח", אמר בסיום הביקור, "אנחנו נותנים את כל הגב לצה"ל ולמשטרת ישראל לפגוע בכל מחבל - בירושלים, ביהודה ושומרון, ובכל מקום אחר בארץ. מי שמרים יד על אזרח ישראל או חייל צה"ל - דמו בראשו".

נפתלי בנט (צילום: קובי גדעון, לע''מ)
נפתלי בנט (צילום: קובי גדעון, לע''מ)

כאמור, במהלך ביקורו באזור, הגיע בנט גם ליישוב אלקנה, שם המתינו מאות מפגינים, בהם פעילי ליכוד, זאת כחלק ממחאת "הקו האדום". לטענת חלק מהמפגינים, במהלך המחאה נרשמו עימותים עם כוחות המשטרה. המוחים התאספו במקום כשהם נושאים שלטים עליהם נכתב: "ישראל בסכנה", וקראו: "ממשלה של טרור לא אצלנו באזור". הם קראו לעבר בנט - "בנט את אלקנה לא תמכור לערבים" ו"התיישבות אינה 'השתמש וזרוק'". עוד קראו המפגינים, שצריך להפיל את הממשלה בהקדם.