בשבוע שעבר נהרג לוחם הימ"מ, רנ"ג נעם רז בן ה-47 ז"ל, בפעילות היחידה בג'נין. הוא הניח אחרי אישה ושישה ילדים. גיא פלג התייחס היום (שלישי) בתוכניתו ב-103FM לנפילתו של רז, כמו גם לביקורת שהשמיע אחד מבניו במהלך הלווייה כלפי הממשלה.

"סיפור הגבורה, סיפור מותו של לוחם הימ"מ נעם רז שנהרג בחילופי אש עם מחבלים הדהים אותי", אמר פלג בתחילת דבריו. "מה שהדהים אותי זה העובדה שלוחם לקראת גיל 50 מסתער עם הכוחות אל מול פני האויב. אם נעשה השאלה למשל לצה"ל, בדקתי את זה קצת לפני השידור, קצינים בגיל הזה, בדרך כלל בדרגת תא"ל או בתפקידי מח"ט, לא מסתערים יחד עם הכוחות שלהם. נדהמתי לראות שבימ"מ גם לוחמים כאלה מסתערים קדימה".

לאחר מכן התייחס פלג לדברי בנו של רז בהלווייה, כשאמר ש"הממשלה השמאלנית מכרה את הארץ". הכתב המשפטי של חדשות 12 תהה: "האם לדעתכם כל אמירה של משפחה שכולה בעת הלוויה על הקבר הפתוח, בסערת הרגשות, בשיא האובדן הכבד, צריכים לשדר? ואם לא משדרים אמירה כזו, האם זו צנזורה? מששודרה האמירה, האם זה נכון להתווכח איתה, שכן מקובל אצלנו שעם משפחות שכולות לא מדברים?". 

שאלת אלון קסטיאל

בנוסף, התייחס פלג להחלטה שעל שחרורו המוקדם של עבריין המין אלון קסטיאל. "עמודים על עמודים, דקות על דקות, הקדישו מהדורות החדשות, העיתונים להחלטה", אמר. "נתנו, שמעו, ראיינו, הביאו את דבר קורבנותיו של עבריין המין אלון קסטיאל. טוב שנותנים להם לדבר ושמראיינים אותן בכל המהדורות, אך האם בשיח הציבורי יש גם מקום למה שקבעה ועדת השחרורים שהחליטה לשחרר אותו?". 

את דבריו, סיכם מגיש התוכנית: "לא מצאתי לזה אזכור משמעותי בעיתונים. מה האינטרס הציבורי הרחב בעניינם של עברייני המין כולם? האם אין מקום לאלץ אותם להשתתף בטיפול, ורק אם גורמי מקצוע יתרשמו שהוא משמעותי, לשקול את שחרורם המוקדם ולשחרר אותם לשנים ארוכות? האם אין אינטרס ציבורי להוציא את עברייני המין המסוכנים פחות גם במחיר של קיצור מסוים בעונשם, או שנכון למצות את עונש המאסר עד הסוף, כי בראייתם של רבים לקיצור העונש יש מסר בעייתי לקורבנות ולחברה?". 

סייעה בעריכה: מיכל קדוש