פרסום ראשון: מתווה התרגיל של צה"ל בוואדי ערה ישונה, כך נודע ל"מעריב" הערב (שלישי) לאחר שהתבצעו דיונים בנושא. זאת בעקבות מכתב מראש עיריית אום אל פחם שנשלח לבכירי מערכת הביטחון ופורסם הבוקר, הגורמים הרלוונטיים בדרגות השונות בצה"ל המליצו לשנות את המתווה.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי בהתאם לבקשת העירייה, בוצעו ההתאמות הנדרשות במתווה התרגיל ובהן עקיפת העיר ותרגול במרחב ההררי והכפרי והודגש כי לא חל שינוי במטרותיו ובהישגיו הנדרשים של התרגיל כפי שהוגדרו ותוכננו מראש.

מדובר בתרגיל "מרכבות האש", תרגיל חודש המלחמה של צה"ל, שנמצא בעיצומו ומדמה מלחמה רב-זירתית בזירה מרכזית מול חיזבאללה בלבנון, במקביל למבצע בעזה ואירועי בטחון פנים על רקע לאומני בערים המעורבות ובצירי התנועה בדרום.

במסגרת השבוע הרביעי לתרגיל, יתרגל חיל האוויר תקיפה נרחבת נגד מטרות שונות באיראן, ובשבוע הבא במסגרת תרגיל של אוגדה 162, אמור היה להתקיים באום אל פחם שבוואדי ערה.

בשנה שעברה בוטל התרגיל עקב המתיחות הביטחונית ערב מבצע "שומר החומות", אך השנה התקבלה ההחלטה לקיים אותו בשלב הזה, לצד היתרון שניתן קודם כל להתמודדות עם גל הטרור וההערכות לאפשרות של הסלמה נוספת בזירה הפלסטינית.

כלל המפקדות, הפיקודים והזרועות של צה"ל מתרגלות בתרגיל, במסגרתו גם שני תרגילי אוגדה, אחד של 162 בוואדי ערה והשני של אוגדה 98, יתבצע בקפריסין על מנת לאתר את המפקדים והלוחמים בשטח לא מוכר שמדמה תמרון בלבנון אל מול חיזבאללה.

התרגיל בוחן למעשה, ביחס של אחד לאחד בלוחות הזמנים, לחימה שנמשכת במשך חודש, מול חמאס וארגוני הטרור בעזה, חיזבאללה וגם אל מול מיליציות איראניות שפועלת בסוריה, תימן ועיראק. תרגיל המלחמה נפתח בתמונת מצב של הסלמה בזירה הפלסטינית ומלחמה שפורצת מול חיזבאללה לאחר שצה"ל תוקף מטרות של ארגון הטרור בלבנון.