בעוד משטרת ישראל ממשיכה בהכנותיה להילולה במירון שתתקיים הערב (רביעי), בארגון מסתכלים קדימה גם לעבר אירועי העתיד, כאשר אמש נערכה הערכת מצב ראשונה לקראת מצעד הדגלים בירושלים, שיתקיים ב-29 במאי. 

מצעד הדגלים, קרדיט: דוברות המשטרה

בדיון הראשוני השתתפו השר לביטחון פנים עמר בר-לב, מפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי ומפקד מחוז ירושלים במשטרה ניצב דורון תורג'מן. בתום הדיון החליט השר בר לב לאמץ את המלצת המשטרה לפיה יש לקיים את מצעד הדגלים במתווה שהיה נהוג במרבית השנים בעבר.

השר לשיתוף פעולה אזורי עיסוואי פריג' ביקר את ההחלטה ומסר: "ההחלטה לאשר את מעבר צעדת הפרובוקציה ברובע המוסלמי ובשער שכם, היא טעות מסוכנת ומדאיגה. מטרת הצעדה בלב מזרח ירושלים, איננה טובת ירושלים, אלא הרצון להבעירה, לכן בכוונתי לפעול לשינוי ההחלטה, כדי למנוע את השלכותיה המסוכנות".

מתנועת "עומדים ביחד" נמסר: "עמר בר-לב מפעיל את המשטרה בשירות הכהניסטים. כאילו לא היה די בתמונות הקשות של הפיזור האלים של הלווית העיתונאית שירין אבו עאקלה, עכשיו בר-לב פורש שטיח אדום בפני הכהניסטים להעלות באש שוב את ירושלים. את ההחלטה האומללה הזו צריך לבטל, ואת השר האומלל הזה צריך לפטר".

כזכור, בשנה שעברה התקייים המצעד ב-15 ביוני, לאחר שנדחה מהתאריך המקורי בעקבות מבצע "שומר חומות" והמתיחות הבטחונית ששררה בארץ.  במהלך המצעד, 17 חשודים בהפרת סדר נעצרו, לאחר שיידו אבנים ותקפו שוטרים.