שר הביטחון בני גנץ נפגש היום (חמישי) עם מזכיר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין ועם ראש המטה לביטחון לאומי האמריקאי. במהלך הפגישות שקיים עם השניים, עלה כי הנושא שמטריד ביותר את ארצות הברית כיום - הוא סוגיית אוקראינה. בתגובה, גנץ הציג את מדיניות ישראל והדגיש כי היא מאפשרת תמיכה באוקראינה ושמירה על יציבות האזור. 

נושא נוסף שעלה, הוא הבעייתיות בתקיעות הנוכחית בנושא הסכם הגרעין האיראני והשלכותיו, כאשר מסתמן כי משמרות המהפכה יישארו ברשימת ארגוני הטרור בארה"ב. עם זאת, הם פועלים במקביל, כבר כעת, לחיזוק הקואליציה האזורית ולמהלכים של הקרנת כוח שקורים ויתגברו. מזכיר ההגנה הדגיש במהלך הפגישה כי הוא מוביל את התהליך, ומכיר אותו באופן אישי.

בני גנץ, לויד אוסטין (צילום: שמוליק עלמני)
בני גנץ, לויד אוסטין (צילום: שמוליק עלמני)

גנץ מצידו הדגיש את ההקבלה בין הצורך להתאחד בנושא אוקראינה, להיבט האיראני. במקביל, עלה בפגישות כי האמריקאים מתכננים להעמיק את יחסיהם עם מדינות המפרץ, ורואים עצמם כמובילים את "הארכיטקטורה האזורית". לצד זאת, ישראל רואה את עצמה כחלק מהעוצמה של ארצות הברית, באזור ותפעל איתה במשולב בהקשר הזה - דבר אשר הוביל להערכה אמריקאית כלפי ישראל.

הפצצה של הצבא הרוסי על בית הספר באוקראינה (צילום: רויטרס)

סוגייה נוספת שעלתה במהלך הפגישות היא הנושא הפלסטיני, כאשר האמריקאים מודאגים מהמצב. הם הביעו צער וגינו את הפיגועים האחרונים, תוך שהם מזכירים את ההתרחשויות במהלך מסע הלוויה של העיתונאית שירין אבו עאקלה, ואת הצורך לפעול לחזרה לצעדים בוני אמון מול הרשות הפלסטינית.

שר הביטחון אותם כי ישראל תמשיך לפעול מול ארגוני הטרור באופן ממוקד אך ללא פשרות, ושבטווח הרחוק זה יביא ליותר יציבות ויאפשר את המשך המהלכים מול הפלסטינים. כאמור, שתי הפגישות היו חמות מאוד, כאשר הפגישה עם אוסטין כללה גם פגישה אישית שלו עם גנץ.

לצד גנץ, בפגישה לקחו חלק גם ראש האגף המדיני ביטחוני דרור שלום, שגריר ישראל בארה"ב מייק הרצוג והמזכיר הצבאי לשר הביטחון תא"ל יקי דולף.