פרשת "התיק השקוף": טקס אזכרה נערך היום (שישי) במליאת שנה למותו של קצין המודיעין ת', אשר מצא את מותו הטרגי בנסיבות מסתוריות בעת ששהה בכלא הצבאי. "עברה יותר משנה מאז יומך האחרון בכלא והכאב שלנו המלוּוה בחוסר ידיעה על סיבת מותך רק גדל", אמר האב.

"המערכת הצבאית שהצטיינה בפגיעה בך לא חוסכת את יכולותיה אלה גם מהמשפחה שלנו. לא נשכח ולא נסלח למי ששם לו כמטרה לשבור את הילד שלנו ע"י משפט מתמשך ואיום במאסר לא סביר", תקף.

עוד ציין האב: "לא נשכח ולא נסלח למי שהחליט למלא את גופו הקטן בתרופות שלא הכיר ומעולם לא צרך. לא נשכח ולא נסלח למי ששמר בסוד על אירועים רפואיים, אולי נורות אזהרה, שעברו עליו בכלא. לא נשכח ולא נסלח למי ששידר לנו את התחושה השקרית שהוא מוגן, אך לא באמת שמר עליו".

אזכרת שנה למותו של קצין אמ''ן שמת בכלא (צילום: ללא קרדיט)
אזכרת שנה למותו של קצין אמ''ן שמת בכלא (צילום: ללא קרדיט)

"לא נשכח ולא נסלח למי שלאחר מותו החליט שאינו ראוי לקבורה בבית עלמין צבאי. לא נשכח ולא נסלח למי שלא העביר את חקירת מותו לַגוף המקצועי ביותר האפשרי", המשיך.

באזכרה נכחו עשרות רבות של בני משפחה, חברים ותומכי המאבק של המשפחה לחשיפת האמת סביב מותו של הקצין. לאזכרה הגיעו גם ח"כ רם בן ברק, יו"ר ועדת חוץ וביטחון ושני קצינים בכירים מאמ"ן, תא"ל י' ומפקדת המערך בו שירת ת' - אל"מ ל'.

אזכרת שנה למותו של קצין אמ''ן שמת בכלא (צילום: ללא קרדיט)
אזכרת שנה למותו של קצין אמ''ן שמת בכלא (צילום: ללא קרדיט)

דבריו הנוקבים של האב מצטרפים למכתב ששיגרה השבוע המשפחה השכולה, באמצעות עו"ד אפרת נחמני בר ושרון זגגי פנחס, לפרקליטה הצבאית הראשית, אלוף יפעת תומר ירושלמי, בה הבהירו כי אינם מוכנים להיות "משפחה שכולה מחמד".

במכתב טענות קשות על החקירה הכושלת של צה"ל, העדר ממצאים לנסיבות המוות, אי העברת מידע במרכזם הדו"ח הפתולוגי וכן המנדט החלקי ביותר שניתן לצוות המשטרתי, שכן אין לו כל יכולת להוציא את חקירה מהמבוי הסתום אליה נקלעה. הוריו של הקצין המנוח קבלו במכתבם לפצ"רית על מה שהם חשים כניסיון "לאלף" אותם, "להתיישר" עם המערכת ולהשמיע דברים פחות נוקבים.