לאחר שצה"ל אימץ הבוקר (שישי) את המלצת מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, באשר לשילוב נשים בתפקידי לחימה ביחידת החילוץ המיוחדת 669, התייחסו דובר צה"ל, תא"ל רן כוכב, וראש להק כוח אדם בחיל האוויר, תא"ל איתמר רייכל, להחלטה ההיסטורית.

"נפתח בעתיד הקרוב את 669 לנשים, בהתאם לנתונים, המיונים והדרשיות המבצעיות. זו יחידה חשובה מאוד לצה"ל, אני שמח שחיל האוויר מוליך את המהלך הזה. בימים הקרובים נעבר תשובה לבג"ץ באשר לפתיחת תפקידי לחימה נוספים", פתח תא"ל כוכב את דבריו.

"פתחנו בעבר תפקידי לחימה אחרים במקצועות שונים, ובימים הקרובים נעביר את חוות הדעת של הוועדה שעסקה זה בנוגע לשילוב בתפקידים נוספים", הוסיף.

"זהו יום מיוחד, משמח ומשמעותי לחיל האוויר. ביצוע משימה מבצעית בצורה הנדרשת ואי פגיעה בריאותית היו בלב ההחלטה שלנו לאחר בחינה שעשינו, ומפקד החיל המליץ לרמטכ"ל לפתוח את פקידי הלחימה ב-669 גם לנשים. זו אחת מארבע היחידות המיוחדות בצה"ל", אמר תא"ל רייכל.

"חובה להגיד כאן שכבר בעודנו מדברים, בצוותי החילוץ יש כבר נשים בצוותים האלה במקצועות אחרים כמו פארדמיקיות ורופאות. בצוותי החילוץ יש כבר נשים ועכשיו יכנסו גם כלוחמות. היום בחיל האוויר אנחנו עם מעל ל-95 אחוז תפקידים פתוחים לנשים, וככל שנפתח יותר לנשים בתוך המקצועות האלה, ככה חיל האוויר יהיה טוב יותר", הוסיף.

"עבודת המטה עסקה בספים פיזיולוגיים על מנת לראות שלא פוגעים בבריאות של הנשים. לא תהיה התפשרות על הסטנדרט והוא יהיה מדויק. ניכנס לעבודת מטה מאוד מדויקת ומקצועית על מנת להכין את זה. הרמטכ"ל החליט אתמול שיוצאים לפיילוט של הדבר הזה. הנסיון שצברנו מאפשר להכניס ולמיין נשים מתיאמות ונעשה את זה בצורה צנועה ועצמאית", המשיך רייכל.

עוד אמר תא"ל רייכל: "כבר בשבועות הקרובים נשב על שולחן התכוננים יחד עם גורמי המקצוע על מנת לבנות את כל התהליך הזה, מתוך כוונה שזה יצליח".

כשנשאל לגבי הדרישות הפיזיות מהלוחמות, השיב רייכל: "הדרישה מלוחם 669 היא מאוד גבוהה והיא קשורה לצורך להציל חיי אדם. לא ייכנסו גברים או נשים שלא מתאימים למשימת הקצה. הכוונה שגם במידה ותהיה לוחמת היא תשתלב בתוך צוות לוחמים קיים. כמו כל אירוע שעושים בפעם הראשונה, תהליך ההכנה עד למימושה עוד ייקח זמן. אין לנו תאריך יעד אבל התקבלה החלטה לאחר שחיל האוויר המליץ את זה".