קצינת חינוך תכננה להנחות טקס השבעת לוחמים שנערך אמש ברחבת הכותל המעריב בירושלים, אולם היא נדרשה שלא להנחותו מעצם היותה אישה, זאת בעקבות בקשה שהתקבלה מהקרן למורשת הכותל. בעקבות כך, היא הוחלפה במנחה גבר שהעביר את הטקס.  

פרסום פרטי האירוע גררו לא מעט ביקורות ברשתות. היום (שישי) הגיבו בצה"ל על האירוע והודו כי הופעל שיקול דעת מוטעה. "הבקשה עלתה במהלך החזרות לטקס וההחלטה להחליף מנחה התקבלה על ידי המפקדים במקום, תוך טעות בשיקול הדעת של הנוכחים, זאת ללא התייעצות מפקדים בכירים ומבלי שאלו היו מעורבים או הכירו את הסיטואציה. האירוע יתוחקר. נדגיש כי לא קיימת בצה״ל פקודה האוסרת הנחיה של טקסים ע״י נשים", נמסר מדובר צה"ל. 

גם בקרן מורשת הכותל הגיבו לאירוע ומסרו כי ״הטקסים הצבאיים בכותל המערבי נערכים בהתאם לנהלים שנקבעים ע״י צה״ל. לראיה, בעבר הונחו טקסי השבעה וטקסי סיום בידי קצינות בצבא. לאור האירוע האחרון שמקורו, ככל הנראה, באי הבנה מקומית, ננהל תחקיר משותף עם נציגי צה״ל כדי לאתר את מקורו".

הרב שאול פרבר, יו"ר ארגון עתים אמר: "מדובר באפליה פסולה נגד החוק, ובהדרת נשים לא עניינית שאינה קשורה בשום צורה ליהדות. לקרן למורשת הכותל נדמה כי הכותל שייך לה. קשה להאמין שצריך בכלל להזכיר שהכותל שייך לכל עם ישראל, גברים ונשים, חיילים ואזרחים, דתיים וחילוניים".

"כמו כן, לאחר אירועי אמש כנראה יש צורך לציין גם שגם הצבא לא שייך למורשת הכותל. מדוע צה"ל מאפשר התערבות כה גסה של גורמים אזרחיים בפעילותו השוטפת? לא מתקבל על הדעת שהקרן למורשת הכותל תתערב בטקס צבאי, ולא ראוי שיאסרו על קצינה להנחות טקס השבעה רק משום שהיא אישה. צריך לתחקר את האירוע ולדאוג לכך שמקרים כאלו לא יישנו בעתיד", הוסיף. 

נשות הכותל תקפו גם הן על האירוע, ומסרו: "הביזיון, האבסורד והעיוות נמשכים בכותל המערבי. רב הכותל, אשר פועל להשתקת נשים בכותל המערבי כבר עשרות שנים בטיעונים הלכתיים, הוכיח שלא מדובר בנושא דתי אלא שליטה כוחנית. השתקה כה בוטה של נשים בכותל חייבת להיות סטירת לחי מצלצלת שתעיר את מקבלי ההחלטות לפעול בנושא בהקדם".

תנועת נאמני תורה ועבודה הוסיפו: "הכותל הוא אתר ציבורי ולאומי. במקום לקחת אחריות להנגשתו לכלל הציבור, הקרן למורשת הכותל בוחרת, על פי הפרסום, להרחיק ממנו אנשים ונשים בתואנות שווא. דווקא דרישתה של הקרן, שאשה לא תנחה טקס, היא זו שלוקה בחוסר צניעות - החמרת יתר בתחומים אלה אינה אלא כניעה ליצר הרע ללא בסיס במציאות".