המתיחותה הביטחונית: סוכנות הידיעות הפלסטינית "שיהאב" דיווחה היום (שבת) כי חמאס ערך ניסוי טילים במסגרת "פיתוח יכולתיו הצבאיות והגברת דיוק הטילים. במסגרתו שוגרו שמונה טילים לעבר הים". זאת, על רקע האיומים של הארגון לקראת מצעד הדגלים שיערך מחר בירושלים, ומתוכנן לעבור גם בעיר העתיקה ובשער שכם.

מוקדם יותר, ראש ארגון החמאס בחו"ל, חאלד משעל, תקף את ישראל ואמר: "אנו קוראים לעמנו להשתתף ביום ראשון בהפגנות המוניות כדי להתעמת עם התוקפנות הציונית בירושלים". לכך, הצטרף גם בכיר בלשכה המדינית של הארגון, חוסאם בדראן, אמר כי "מצעד הדגלים הוא תוקפנות של הכיבוש, ויש לשים לו קץ".

חאלד משעל (צילום: רויטרס)
חאלד משעל (צילום: רויטרס)

בנוסף, ארגון הטרור בעזה הוציא קריאה נוספת להמוני פלסטינים להגיע למסגד אל-אקצא. על פי סוכנות הידיעות "שיהאב", בחמאס טוענים כי "זו חובתו של כל מי שמסוגל להגיע למסגד ולכל נקודה בה יעבור המצעד. הדגל שלנו צריך להתנוסס גבוה ושלהם צריך ליפול".

במקביל, ארגון הטרור הדגיש כי "מחר תהיה התקוממות עממית מאסיבית של בני עמנו ושל בני האומה באל-אקצא. אומתנו הערבית והאסלאמית קוראת למנהיגים, לממשלות, לעמים ולארגונים לסכל את תוכניתו של הכיבוש. זו היא אחריות היסטורית שנושא עמנו הפלסטיני והאומה הערבית האסלאמית. אנו צריכיכים לפעול על מנת שפלסטין תחזור לאנשיה ותשוחרר מהכיבוש".

עימותים בהר הבית (צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90)
עימותים בהר הבית (צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90)

עוד נמסר מחמאס כי "על גיבורינו להעצים את ההתנגשות עם חיילי הכיבוש והמתנחלים לאורך מסלולם. הדגל שלנו צריך להתנוסס גבוה בעוד שלהם צריך ליפול, כך קריאותיהם הגזעניות יעלמו", הצהירו בחמאס. בהצהרה אף קרא חמאס לפלסטינים ביהודה ושומרון ולערביי ישראל להתעמת עם כוחות הביטחון "בצורה חסרת תקדים, כך שמחר ובימים שלאחר מכן יהיה להם גיהינום בכל מקום".

ארגוני הטרור ביהודה ושומרון קראו גם הם לפלסטינים לצאת ולהתעמת עם כוחות הביטחון. בכלי תקשורת פלסטינים דיווחו כי "הארגונים קוראים לכלל הציבור להגיע לכיכר אל-מנארה ברמאללה בשעה 17:00 ולצאת להתעמת עם כוחות הכיבוש בישראלים במחסומים, בתגובה למתנחלים ולצעדת הדגלים". כמו כן, הפלגים בחשבון קראו גם הם להתגייסות כללית בשעה 18:00 וקראו גם הם לפעילים, לצאת ולהתעמת עם כוחות הביטחון.

כזכור, ביום חמישי שיגרו בחמאס מסר דומה לישראל וטענו כי "היא מסתכנת בפרוץ מלחמה נוספת במידה ומצעד הדגלים יעבור בשטחי העיר העתיקה". בסאם נעים, ראש המחלקה לפוליטיקה ויחסי החוץ בארגון, דחק בגורמים הבינלאומיים ללחוץ על ישראל לשנות את מסלול הצעדה, שאמורה לעבור בשער שכם.