המתיחות סביב יום ירושלים: בעוד הבוקר (ראשון) החלו הפרות סדר בהר הבית, כאשר עשרות יידו אבנים לעבר הכוחות והתבצרו במסגד אל-אקצא, בחמאס ממשיכים לאיים בהסלמה.

בכיר חמאס, רעאפת נאסיף, הדגיש בפני הפורעים במקום כי "עמנו, האומה הערבית והאסלאמית עומדת מאחוריי המתעמתים עם יהירות הכיבוש והתעקשותו לחלל את מסגד אל-אקצא המבורך".

הר הבית (צילום: רויטרס)
הר הבית (צילום: רויטרס)

"חלפה התקופה בה הונצח כיבוש עמנו ללא תגובה ועימות, וחרב ירושלים הראשונה ותוצאותיה היא העדות הגדולה ביותר", הוסיף. לדבריו, "פשעי הכיבוש, המבוססים על הטיה בינלאומית, רשלנות, נורמליזציה משרתת ותיאום מביש, לא יצליחו".

בתוך כך, משרד החוץ הירדני פרסם הודעת גינוי חריפה לישראל, בה נכתב כי ירדן "מגנה את עלייתו של חבר הכנסת ושאר הקיצוניים על מנת להבעיר את אל אקצא בגיבויה של משטרת ישראל". עוד נכתב בהודעה כי "אנו מתריעים בפני התדרדרות המצב לאור המצעד הפרובוקטיבי בירושלים הכבושה".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "במדינה מתוקנת, ממשלה של מדינה זרה שתוקפת ח"כ ופוגעת בריבונותנו במדינה, צריך לסגור לה את השגרירות ולשלוח את השגריר חזרה למדינתו". עוד הוסיף כי "הירדנים לא מפסיקים להסית, לחמם ולהלהיט את הרוחות במיוחד הר הבית, ברוב חוצפתם, יש לירדנים עוד דרישות ומחשיבים אותם כגורם שיש לו מעמד כל שהוא. הגיע הזמן להסביר לממשלת ירדן באופן נחרץ - "אתם לא בעלי הבית על מדינת ישראל".

יו״ר הרשימה המשותפת, ח״כ איימן עודה, הגיב גם הוא על מצעד הדגלים:

״המשטרה תוקפת לוויות ומכה פעילי שלום, מסייעת למתנחלים להשחית דגלי פלסטין ומאפשרת למצעד "מוות לערבים" לעבור בירושלים המזרחית הכבושה. אם בממשלה מנסים להדגים כמה מסוכן יהיה בן גביר יהיה כשר לבטחון פנים - הם עושים עבודה מצויינת.״

מוקדם יותר, מטיף מסגד אל-אקצא, שייח' איקרימה צברי, קרא להמון להגיע למסגד כדי להגן עליו ו"להתעמת עם פלישות המתנחלים". הוא טען כי "יש צורך להתגייס להתמודדות עם פלישות מתמשכות ומסיביות של מתנחלים. הם אינם מעזים להסתער על מסגד אל-אקצא ללא אבטחה כבדה".

במקביל, מוחמד שלח, בכיר בארגון הג'יהאד האסלאמי ציין כי הם עוקבים אחר הנעשה בירושלים ובשטח בשעות הקרובות, וטען כי בעקבות זאת ייקבע "כיוון האירועים".