"מרכבות האש":  עם סיום שלושת השבועות הראשונים של תרגיל "מרכבות האש", נפתח היום (ראשון) שבוע התרגול האחרון, ובמרכזו תרגיל "מעבר לאופק" בקפריסין, שבו צה"ל  מתרגל תרחיש של לחימה מול ארגון חיזבאללה. מדובר צה"ל נמסר כי "התרגיל מתרחש בשיתוף עם צבא קפריסין ומהווה מרכיב חשוב בשמירה על כשירות הכוחות למגוון מצבי חירום. שיתוף הפעולה בין הצבאות מסייע בהגברת היציבות האזורית והיכולת להתמודד עם אתגרים משותפים".

תרגיל מרכבות האש (צילום: דובר צה''ל)
תרגיל מרכבות האש (צילום: דובר צה''ל)

מרכבות האש (צילום: דובר צה''ל)
מרכבות האש (צילום: דובר צה''ל)

חיילי צה''ל בתרגיל מרכבות האש (צילום: דובר צה''ל)
חיילי צה''ל בתרגיל מרכבות האש (צילום: דובר צה''ל)

 מטרתו העיקרית של התרגיל היא שיפור מוכנות הכוחות וכשירותם במשימות בעומק שטח אויב לא מוכר. בתרגיל מעורבים כוחות רבים, ביניהם: זרוע הים, זרוע היבשה ואגף המודיעין.  הוא יבוצע בתוואי שטח משתנים: בתנאים אורבניים כפריים וכן בתנאים הרריים.

 התרגיל הוא עדות נוספת להתחממות היחסים שבין המדינות. שר הביטחון, בני גנץ שוחח עם מקבילו הקפריסאי, שרלמבוס פטרידס, ומסר כי הם "דנו על המוכנות המבצעית של המדינות", כמו כן התייחס גנץ ל"קשר האסטרטגי בין המדינות, התורם ליציבות האזורית". 

בתוך כך, קצין מילואים שאינו חש בטוב היום בדרך לתרגיל בקפריסין, אובחן עם חשש לדלקת קרום המוח, מחלה אשר עשויה להיות מדבקת. הקצין הוטס חזרה ארצה להמשך טיפול ומעקב. מצבו טוב. בתום התייעצות גורמי רפואה והמפקדים, הוחלט כי כמקובל במקרים דומים, חיילי צה"ל שהיו בקרבתו יקבלו כדור אנטיביוטיקה למניעת הדבקה אפשרית. התרגיל ימשך כסדרו.