בעקבות הפרסום של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית: ראש הממשלה נפתלי בנט תקף היום (שלישי) בחריפות את איראן ואת "השקרים שלה", לדבריו. "לאחר שאיראן גנבה מסמכים מסווגים מהסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית של האו"ם, איראן השתמשה במידע הזה כדי להבין מה הסוכנות קיוותה למצוא, ואז בדתה סיפור כיסוי והסתירה ראיות כדי להתחמק מהחקירה הגרעינית, האשים בנט.

כדי לחזק את טענותיו, הזכיר ראש הממשלה את המבצע שביצעו אנשי המוסד בשנת 2018, כאשר מסמכים איראנים חסויים הוברחו על ידם לישראל: "כיצד אנחנו יודעים זאת? כיוון ששמנו ידינו על תכנית ההונאה של איראן לפני מספר שנים, והיא נמצאת כאן בידיי".

בנט הוסיף: "הנה היא, בשפה הפרסית: מאות עמודים שעליהם החותמת של משרד המודיעין האיראני. במסמכים האלה יש אפילו הערות שנכתבו בכתב יד על ידי בכירים איראניים, כמו ההערה הזאת, שכתב מי שהיה אז שר ההגנה, האיראני לפחריזאדה".

ראש הממשלה ניסה גם להעביר מסר לעולם ואמר כי "איראן שיקרה לעולם, איראן משקרת לעולם שוב, ממש עכשיו. העולם מוכרח לוודא שאיראן לא תצא מזה ללא עונש".

כאמור, דו"ח של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית שפורסם אתמול, חשף כי כמות האורניום המועשר של איראן גבוהה פי 18 מהמותר לה על פי הסכם הגרעין. על פי הדו"ח, ברבעון האחרון העשירה איראן אורניום בכמות של 612.2 ק"ג, ובסך הכל יש לה כעת 3,809.3 של אורניום מועשר.