שר הביטחון בני גנץ ביקר היום (שלישי) בקפריסין במסגרת תרגיל ״מעבר לאופק״ כחלק מחודש המלחמה של צה״ל. "מדובר בשיא של אחד האימונים הגדולים והנרחבים ביותר שעשינו לאורך שנים. התרשמתי מהמפקדים בחובה, בקבע, ובמילואים, ואני אומר לכולם, לכל אזרחי ישראל, יש לנו צבא מאומן ומוכן לאתגרים שנכונו לנו בעתיד", אמר גנץ במהלך הביקור. 

"לצד הטיפול היום יומי בביטחון השוטף, צה"ל נערך כל העת למבצעים ולמערכות שונות, בגזרות שונות, וינחית מכה קשה מול כל מי שיבקש לאיים על אזרחי מדינת ישראל. אני מבקש גם להודות לשותפים הקפריסאים שמארחים אותנו, ומאפשרים לנו להשתפר ולהתאמן. זה ממחיש את עומקה של הברית האסטרטגית בין שתי המדינות. אני מאוד שמח שבאתי לפה היום, ואני מאוד מעודד ממה שראיתי", ציין. 

הביקור נערך בהשתתפות הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, מפקד מפקדת העומק והמכללות הצבאיות אלוף איתי וירוב ונספח צה"ל בקפריסין אל"מ יוסי פינטו. כמו כן, במהלך הביקור נפגש שר הביטחון עם רמטכ״ל קפריסין, רב-אלוף דימוקריטוס זרווקיס , השתתף בהערכת מצב באוגדה 98 בראשות מפקד האוגדה תא"ל עופר וינטר וכן קיים שיח מפקדים. 

הרמטכ"ל אביב כוכבי אמר: ״בשבועות האחרונים יחידות צה״ל מתרגלות מגוון תרחישי לחימה בזירות השונות כחלק מתרגול ושיפור יכולות הצבא למלחמה במסגרת ׳חודש המלחמה׳ בצה״ל. תרגיל ׳מעבר לאופק׳ המתקיים באדמת קפריסין מעבר לים, מאתגר ביסודו ומאפשר לכוחות לתרגל רצף מבצעים במתארים שונים המגלמים בתוכם את עיקר מוכנותו של צה״ל למגוון תרחישי האיום בשדה הקרב".

הרמטכ''ל אביב כוכבי בתרגיל צבאי בקפריסין (צילום: דובר צה''ל)
הרמטכ''ל אביב כוכבי בתרגיל צבאי בקפריסין (צילום: דובר צה''ל)

"אני מתרשם שהכוחות המשתפים בתרגיל, מכלל הזרועות של צה״ל מפגינים רמות מקצועיות ומוכנות גבוהות מאד לפעולה. שיתוף הפעולה עם צבא קפריסין הוא דרך נוספת לביטוי ליכולותיו המבצעיות והמשמעותיות של צה״ל והוא מאפשר התמקצעות הדדית בין הצבאות.  מדובר בחלק מרכזי בשיתוף הפעולה האסטרטגי וחיזוק הקשר בין צבא ההגנה לישראל לצבא קפריסין״, המשיך.