עשרות מטוסי קרב ביצעו אימון אווירי לתרגול תקיפות ארוכות טווח במרחב הים התיכון, במסגרת תרגיל המדמה מטס תקיפה על מטרות באיראן. האימון, שהתקיים אמש, כלל כאמור עשרות כלי טיס שדימו טיסה ארוכת טווח ותקיפה בעומק, כולל תרגול תדלוק אווירי. האימון נערך במהלך תרגיל ״מרכבות האש״ כחלק מהאצת המוכנות לתרחישי מלחמה רב-זירתיים קרובים ורחוקים.

בתחילת השבוע, עם סיום שלושת השבועות הראשונים של התרגיל, נפתח שבוע התרגול האחרון, ובמרכזו תרגיל "מעבר לאופק" בקפריסין, שבו צה"ל מתרגל תרחיש של לחימה מול ארגון חיזבאללה. מדובר צה"ל נמסר כי "התרגיל מתרחש בשיתוף עם צבא קפריסין ומהווה מרכיב חשוב בשמירה על כשירות הכוחות למגוון מצבי חירום. שיתוף הפעולה בין הצבאות מסייע בהגברת היציבות האזורית והיכולת להתמודד עם אתגרים משותפים".

אתמול, שר הביטחון בני גנץ ביקר בקפריסין במסגרת התרגיל. "מדובר בשיא של אחד האימונים הגדולים והנרחבים ביותר שעשינו לאורך שנים. התרשמתי מהמפקדים בחובה, בקבע, ובמילואים, ואני אומר לכולם, לכל אזרחי ישראל, יש לנו צבא מאומן ומוכן לאתגרים שנכונו לנו בעתיד", אמר גנץ. 

שר הביטחון בני גנץ בתרגיל הצבאי בקפריסין (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
שר הביטחון בני גנץ בתרגיל הצבאי בקפריסין (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

מערכת הלייזר "מגן אור" הוצגה בפני בנט: "שובר שוויון"

ראש הממשלה, נפתלי בנט, ביקר אתמול במתקן חברת רפאל בצפון. במהלך הביקור, שמע רה"מ סקירה נרחבת מאת צמרת הנהלת רפאל בראשות מנכ"ל החברה, אלוף (במיל׳) יואב הר-אבן, ויו"ר רפאל, עוזי לנדאו, אודות מערכת הלייזר "מגן-אור". 

בהמשך, הציגו מנכ"ל רפאל וחברי ההנהלה הבכירה את ליבת המערכות המסווגות המשרתות את מערכת הביטחון הישראלית, ולאחר מכן הוצגו לרה"מ מגוון מערכות ההגנה האוויריות.

בנט במפעל רפאל (צילום: עמוס בן גרשום לע''מ)
בנט במפעל רפאל (צילום: עמוס בן גרשום לע''מ)

בתום הביקור אמר בנט: "מערכת הלייזר של רפאל מהווה שובר שיוויון אסטרטגי עבור מדינת ישראל, וגם בעולם. מערכת שכבר היום יודעת להפיל מרגמה, מזל"ט, כטב"מ או רקטה. זה שובר שוויון לא רק כי אנחנו מכים את האויב צבאית, אלא גם מרוששים אותו כלכלית".

לדבריו, עד היום היה עולה לנו הרבה כסף ליירט כל רקטה, "היום הם יכולים להשקיע עשרות אלפי דולרים ברקטה ואנחנו נשקיע שני דולר של עלות החשמל ביירוט הרקטה. אנחנו דוהרים קדימה, בורחים קדימה לאויבים שלנו, כדי להבטיח ביטחון למדינת ישראל. אנחנו נמצאים עכשיו בתקופת יציבות ביטחונית, אבל ערוכים אסטרטגית, בכל המימדים, לכל תרחיש".