הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי פרסם היום (רביעי) אגרת מיוחדת, לאור האירוע החריג שהתרחש ביום חמישי האחרון בכותל המערבי, בו קצינת חינוך לא הורשתה להנחות את טקס השבעת חיילי חטיבת גבעתי. רא"ל כוכבי התייחס בחומרה למקרה וקבע כי "נשים משרתות בצה״ל, חיוניות לצה״ל ושירותן הכרחי בצה״ל. הן מפקדות, הן מדריכות, הן חוקרות, הן לוחמות והן מבצעות משימות מסוגים רבים, ודינן הוא בדיוק כדין הגברים במשרתים בצה״ל״.

על פי הרמטכ"ל, מה שהוביל להחלטת המפקדים בשטח שלא לתת לקצינה להקריא דברים היו לחצים מגורמים חיצוניים שאינם קשורים לצה"ל. התוצאה מכך, על פי כוכבי היא "פגיעה בערכינו ופקודות". כזכור, ביום שישי פורסם כי מי שהפעילו את הלחצים על המפקדים בשטח היו אנשי הקרן למורשת הכותל.

עוד הוא הוסיף בדבריו כי "רק מפקדי צה"ל קובעים את הערכים והנורמות ביחידה ורק הם קובעים את הכללים ביחידה. אסור למפקדים בצה"ל להיות מושפעים מקבוצות לחץ או גורמים חיצוניים לשרשרת הפיקוד".

את סיום האיגרת הקדיש הרמטכ"ל למפקדות ולמפקדים בצה"ל ומסר: "אני ער לדילמות המקצועיות והערכיות שאתם ניצבים בפניהן לא פעם. עליכם להכריע, זהו תפקידכם ולכל החלטה שתקבלו יהיו השלכות. הפעילו את שיקול הדעת באופן מעמיק ומנומק ועשו זאת תוך גילוי כושר עמידה ומנהיגות. על המשרתים בצה"ל מוטלת החובה לבצע את משימותיהם, ועליכם מוטלת החובה לייצר סביבה בטוחה, הוגנת ושוויונית, שתכבד כל משרת ומשרתת, סביבה שמבטאת את ערכי העם היהודי, רוח צה"ל והחברה הישראלית עליה אנו מגינים".