סגן מפקד פיקוד הצפון לשעבר, אלוף (מיל') איל בן ראובן, שוחח הבוקר (חמישי) עם יואב מינץ ברדיו צפון 104.5FM, והתייחס לתרגיל הצבאי שערך חיל האוויר לדימוי תקיפה באיראן. "צה"ל מתפתח ליכולות משמעותיות שעל רבות לא נכון לדבר", טען.

על חודש המלחמה בצה"ל, במסגרת תרגיל "מרכבות האש", הסביר בן ראובן: "הצבא צריך להיות ערוך למצב של טרור בעזה שהולך ומתפתח לזירה הצפונית, שהיא התרחיש העיקרי - וזה בדיוק מה שהוא תרגל".

כשנשאל האם צה"ל ערוך לתקיפה אווירית באיראן השיב: "צה"ל צריך להאיץ את היכולות שלו, ואת זה אמר שר הביטחון ולכן אני לא מגלה סוד גדול. אין ספק שסוגיית הגרעין היא הסוגיה המדאיגה ביותר, והיא הולכת לשני כיוונים".

לטענתו, הכיוון הראשון הוא להקיף אותנו בטרור ולהיות גורם מרכזי, "אנחנו רואים שמה שקרה בשנתיים, מאז שבוטל ההסכם, הייתה התקרבות מאד גדולה ליכולת פיתוח הגעה לגרעין בין חודשים לשנים. צה"ל מדבר הרבה זמן על התקיפה במרחקים ארוכים ועכשיו מדבר על זה בצורה יותר פתוחה ומבצע אכן גם את זה".

"יש כאן דברים נוספים כמו תקיפות עומק מאד עמוקות בכל מה שקשור לנושא התמרון. אני דחפתי לכך שצה"ל צריך להיות מוכן בצפון לתמרון ולכל מקום שאליו אפשר להגיע ורואים שהוא מתרגל בקפריסין. תרגול של כוחות עומק זה מאוד מעניין".

בהמשך סיפר על כך שהרמטכ"ל אביב כוכבי כינס מספר אלופים והציג את תפיסתו איך צריכה להתנהל מלחמה וכן שמע את דעתם, "זה מצביע על ארגון, ניהול ומפקד מאד רציני שמוכן ורוצה לשמוע אנשים בעלי ניסיון. מה שאנחנו ראינו זה צבא שמתפתח ליכולות מאד מאד משמעתיות שעל רבות לא נכון לדבר בתקשורת".

על הפלת המל"ט המצרי בתחילת השבוע, לאחר שאיבד שליטה וחצה לגבול ישראל, אמר האלוף במיל': "לא הייתי מייחס לזה חשיבות. כל צבא רציני מחזיק צי של מל"טים, ומדי פעם יש תקלה טכנית. צריך לקחת ברצינות כל ניסיון חדירה וטוב שהייתה ערנות".