הצוללת אח״י תקומה מדגם ״דולפין״ עגנה הבוקר (חמישי) בבסיס חיל הים באילת, לאחר שהשלימה הפלגה בים האדום. במסגרת תרגיל ״מרכבות האש״, צוללת אח״י תקומה לוותה על ידי ספינת הטילים אח״י אילת וספינת הטילים אח״י חץ בים האדום. יחדיו ביצעו משימות להשגת עליונות ימית, תוך שמירה על החופש הימי במרחב הים האדום והגדלת מרחב הפעולה של זרוע הים.

מפקד זרוע הים, האלוף דוד סער סלמה, מסר: ״כוח לוחמי זרוע הים משייטת הסטילים ושייטת הצוללות שבו הבוקר מאימון מורכב ומתמשך בים האדום. אימון ארוך טווח אשר דימה תרחישים שונים לרבות השגת עליונות וחופש שייט בים האדום. זרוע הים תמשיך להעצים את יכולותיה המבצעיות ולהגדיל את מרחבי פעילותה״.

אימון שייטת ספינות הטילים וצוללות בים האדום  (צילום: דובר צה''ל)
אימון שייטת ספינות הטילים וצוללות בים האדום (צילום: דובר צה''ל)

כזכור, אתמול עשרות מטוסי קרב ביצעו אימון אווירי לתרגול תקיפות ארוכות טווח במרחב הים התיכון, במסגרת תרגיל המדמה מטס תקיפה על מטרות באיראן. האימון, שהתקיים אמש, כלל כאמור עשרות כלי טיס שדימו טיסה ארוכת טווח ותקיפה בעומק, כולל תרגול תדלוק אווירי.

בתחילת השבוע, עם סיום שלושת השבועות הראשונים של התרגיל, נפתח שבוע התרגול האחרון, ובמרכזו תרגיל "מעבר לאופק" בקפריסין, שבו צה"ל מתרגל תרחיש של לחימה מול ארגון חיזבאללה. מדובר צה"ל נמסר כי "התרגיל מתרחש בשיתוף עם צבא קפריסין ומהווה מרכיב חשוב בשמירה על כשירות הכוחות למגוון מצבי חירום. שיתוף הפעולה בין הצבאות מסייע בהגברת היציבות האזורית והיכולת להתמודד עם אתגרים משותפים".