המתיחות הביטחונית מול איראן: מפקד חיל הים של משמרות המהפכה, עלי-רצ'א תנגסירי, שלח הערב (שבת) מסר מאיים לכיוונה של ישראל והצהיר: "נוכחותה מאיימת על הביטחון באזור". זאת, על רקע דבריו של ראש הממשלה נפתלי בנט כי "ימי החסינות בהם איראן פוגעת בישראל תמו, אנו פועלים בכל זמן ומקום".

בתוך כך, על רקע ביקורו של בנט באבו דאבי ופגישתו עם שייח' מוחמד בן זאיד, תנגסירי פנה למדינות המפרץ ואמר: "אנו מייעצים למדינות הידידותיות באזור המפרץ לא ליצור קשרים עם היישות הציונית, היא מערעת את הביטחון האזור. אסור לאפשר זאת ליישנות הציונית, שהורגת ילדים באזור, זה יגרום לאי יציבות ביטחונית". 

משמרות המהפכה באיראן (צילום: רויטרס)
משמרות המהפכה באיראן (צילום: רויטרס)

מוקדם יותר, המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי ניצל את הבמה הפומבית במפגש עם מארגני העלייה לרגל למכה, ותקף את ישראל. חמינאי הביע את התנגדותו למדינות הערביות שנוטות לנמרל את היחסים עם ישראל: "נגד רצון העם שלהן ובהתאם לרצונה של ארה"ב". הוא הזהיכר כי הקשרים האלה "לא יביאו להן דבר חוץ מניצול מצדם של הישראלים".

כזכור, ראש הממשלה הגיע ביום חמישי האחרון לביקור בזק באבו דאבי, זאת בהזמנת נשיא איחוד האמירויות, שייח' מוחמד בן זאיד. לאחר נחיתתו, ראש הממשלה התקבל במשמר כבוד ע"י שר החוץ של איחוד האמירויות, שייח' עבדאללה בן זאיד. בהמשך נפגש רה"מ עם בן זאיד בארבע עיניים בארמונו הפרטי, והשניים קיימו פגישת עבודה מורחבת בהשתתפות צוותיהם.

נפתלי בנט ושייח׳ מוחמד בן זאיד (צילום: קובי גדעון, לע''מ)
נפתלי בנט ושייח׳ מוחמד בן זאיד (צילום: קובי גדעון, לע''מ)

מלשכת ראש הממשלה נמסר, טרם קיום הפגישות, כי "המנהיגים ישוחחו על שורת נושאים אזוריים. זוהי פגישתם השלישית בחודשים האחרונים, לאחר שנפגשו בחודש דצמבר אשתקד באבו דאבי ובחודש מרץ האחרון במצרים". 

עם המראתו מישראל אמר בנט: "אני נוסע עכשיו לאיחוד האמירויות. אביע בפני משפחתה מלוכה את תנחומיי ואת תנחומי העם בישראל על פטירתו של הנשיא, השייח' ח'ליפה בן זאיד, שסייע לסלול את הדרך לשותפות בין ישראל לאמירויות - אותה שותפות שאנו מחזקים היום. אני אפגוש את הנשיא, השייח' מוחמד בן זאיד, איש חזון, מנהיג אמיץ. היום אנחנו נבנה ביחד קומה נוספת בקשר המיוחד שנרקם בין שתי המדינות למען צמיחה וביטחון של שני העמים".