חמשת החשודים בדריסה הקטלנית במתנדב המשטרה, עמיחי כרמלי ז"ל, הובאו הערב (שבת) לבית המשפט השלום בראשון לציון שם מייחסת המשטרה עבירת רצח, נסיעה בקלות דעת, הפקרה לאחר תאונה, ניסיון לבריחה מזירת תאונה, חציית רמזורים באדום, נהיגה בשכרות ועבירות נלוות. בשל הדריסה נפצעו שני מתנדבים נוספים באורח קל. 

בשעות הערב המוקדמות שוחררו לביתם מבית החולים אסף הרופא שני המתנדבים שהיו עם כרמלי במשמרת. ארקדי ביאנצ'וק סיפר על מה שהוא זוכר מאותה טרגדיה שבה איבד את חברו: "הרכב התנגש בניידת שעמדתי לידה. אם הייתי עומד חצי מטר רחוק יותר - הייתי נהרג גם. הרכב התקרב במהירות ונצמדתי כמה שאני יכול. עפו חלקים באוויר וקיבלתי מכה חזקה בפנים. התחלתי לדמם. הרכב המשיך ופגע בעוד ניידת. הייתי כבר על הכביש, אבל כשקמתי הבנתי שאני פצוע ושעמיחי נהרג".

בתו של עמיחי, יובל כרמלי, סיפרה כי "הלכתי לישון, חשבתי שהוא הולך למשמרת כרגיל. בבוקר קמנו בדפיקות דלת חזקות של שוטרים שנכנסו הביתה, וישר הבנו לבד שהוא לא יחזור. כששמענו שהוא מת ירדתי למטה והתחלתי לצרוח את חיי. היה לנו קשר ממש טוב, של יותר מאבא ובת".

אבי אלבז, חברו הקרוב של כרמלי משחזר את הרגע בו נודע על האסון: "יש אנשים שהם מעבר לקשר דם והרבה מעבר לקשר חברי, וזה היה הוא. אני לא מתפלא שיש הרבה פוסטים אוהדים עליו ברשתות. הוא בן אדם שכולו נתינה, שכולו לחשוב על האחר. אחד שיחשוב קודם איך להגן ולשמור על החלש מפני זה שבא להזיק ולהרע".